9,497 læst ·
18 svar
9k læst
18 svar
Hvad skal man tro om dette.. Angreb?
thestrut, så dine hussvampangreb altså ud som både det rutemønstrede (billede 2) og det hvide (billede tre)?
RoBo, selvfølgelig kan jeg tage et billede af, hvor de har repareret, men har jo ingen anelse om, hvordan det ser ud på undersiden... Er allerede fastskruet? Bør jeg bede dem om at skrue brikkerne af igen for at undersøge det hele nærmere, alternativt udskifte eller behandle træstykkerne, for derefter at sætte dem tilbage?
Hvis brikkerne kommer fra planken I ser på billederne, er det altså ikke en særlig god situation, hvis jeg har forstået kommentarerne rigtigt... Tænker at selvom træet er tørt nu, så kan der måske "falde ned" tørre sporer i mellem etageadskillelsen osv., som så risikerer at "sætte gang i det" hvis jeg får dårlige fugtværdier eksempelvis i krybekælderen... Eller tænker jeg forkert?
RoBo, selvfølgelig kan jeg tage et billede af, hvor de har repareret, men har jo ingen anelse om, hvordan det ser ud på undersiden... Er allerede fastskruet? Bør jeg bede dem om at skrue brikkerne af igen for at undersøge det hele nærmere, alternativt udskifte eller behandle træstykkerne, for derefter at sætte dem tilbage?
Hvis brikkerne kommer fra planken I ser på billederne, er det altså ikke en særlig god situation, hvis jeg har forstået kommentarerne rigtigt... Tænker at selvom træet er tørt nu, så kan der måske "falde ned" tørre sporer i mellem etageadskillelsen osv., som så risikerer at "sætte gang i det" hvis jeg får dårlige fugtværdier eksempelvis i krybekælderen... Eller tænker jeg forkert?
Utroligt interessant artikel faktisk. Det som skrives her, lyder meget mere rimeligt end alt andet, jeg har læst om hussvamp.-JC- sagde:Når det gælder hussvamp, findes der mange myter og fejlinformationer. Hysteriet er stort og fremmet af flere aktører med kommercielle interesser, her måske primært Anticimex. En bekymret person er altid lettere at drage fordel af.
Følgende læsning om hussvamp kan være interessant, hvor forskellen i holdning er åbenbar: [link]
jo delvis ser det ud så...Stina71 sagde:thestrut, så dine hussvampangreb altså ud som både det ternede mønster (billede 2) og det hvide (billede tre)?
RoBo, selvfølgelig kan jeg tage et billede af hvor de har repareret, men jeg har jo ingen idé om, hvordan det ser ud på undersiden.. Er det allerede fastskruet? Skal jeg bede dem om at skrue stykkerne af igen for at undersøge det nærmere, alternativt udskifte eller behandle træstykkerne, for så at sætte dem tilbage?
Hvis stykkerne kommer fra brættet, I ser på billederne, er det altså ikke ret godt, hvis jeg har forstået kommentarerne korrekt... Tænker at selvom træet er tørt nu, så kan det måske "falde ned" med tørre sporer i mellemlaget osv., som så risikerer at "sætte skub" hvis jeg får dårlige fugtværdier, for eksempel i torpargrunden.. Eller tænker jeg forkert?
her er lidt om mit problem... https://www.byggahus.se/forum/losvirke-timmerhus/229330-hussvamp-och-somnproblem-2.html
Klik her for at svare