I foråret har vi drænet rundt om husets fundament, så nu skal der færdiggøres et studie i kælderen.
Vi har to vægge i det kommende studie med hvidmalet puds. Disse vægge er fyldt med borede huller efter tidligere vægbeklædning. Tanken er, at disse vægge skal pudses og derefter males igen.
Hvad skal der gøres? Er det nok at pudse de eksisterende huller, eller skal hele væggene pudses? Skal den gamle maling fjernes?
Vi har to vægge i det kommende studie med hvidmalet puds. Disse vægge er fyldt med borede huller efter tidligere vægbeklædning. Tanken er, at disse vægge skal pudses og derefter males igen.
Hvad skal der gøres? Er det nok at pudse de eksisterende huller, eller skal hele væggene pudses? Skal den gamle maling fjernes?
Værktøjsgal
· Stockholm
· 1 399 indlæg
Det er nok at pudse hullerne lokalt og derefter male med silikatmaling.
Er enig i det. Det hævdes nogle gange, at silikatmaling skal males på ny puds eller på en anden silikatmaling. Men vælg den rigtige type (lidt dyrere, tal med en dygtig farvehandler), så fungerer det også på eksisterende maling uanset hvilken type det er.
Tak for svarene! Præcis det jeg ville høre, studiet er stort set klar til at gøre det sidste i byggeriet. så snart jeg har tid, skal jeg få disse vægge klaret.StockholmM sagde:
Klik her for at svare