Hej
Det er sådan, at jeg skal installere fjernvarme til mit hus, som er bygget i 1975. Husene fra 70'erne er meget kendte for at have fugtproblemer, på grund af "plade på jord".
"Allerede i 60'erne begyndte man at bygge huse med ”plade på jord”, og i 70'erne blev det standard. Eftersom pladen manglede isolering mod jorden, har fugtproblemerne været mere regel end undtagelse i huse fra denne tid. Man eksperimenterede også med nye byggematerialer, for eksempel plast, flydespartel og trykimprægneret træ, som senere viste sig at være giftige"
Jeg har nu brudt 10 cm beton op på steder, hvor rørerne skal gå igennem til radiatorer. Nu har jeg brug for at lægge ny beton for at dække rørene og de 10 cm, jeg har gravet. Og det, som jeg undrer mig over, er hvad der er bedst at bruge for materiale for at forebygge fugtproblemer i jorden så meget som muligt. Jeg har købt beton, som jeg tænkte, jeg skulle bruge og kugler. Er det rigtigt eller godt, hvis nej, hvad bør jeg da bruge?
Billeder:
Tak for hånd