Har et garage med lecablokvægge. Garagen er bygget rundt omkring 60'erne ville jeg tro. Vil nu gerne have væggene glatte samt isolere lidt. Jeg tænkte at lave en ramme af trælekt og skrue fast og lime disse regeller mod lecablokvæggen. Så købe 3 cm frigolit og lime dette på lecablokvæggen mellem lekten. Så OSB-plade og skrue på disse lekt og derefter renoveringsgips ovenpå dette. Hvad tror I? Hvordan går det med fugt? Taknemmelig for
 
  • Et gammelt garage med lecablokvægge, en orange plænetraktor, hylder med sprayflasker og et vindue.
Jeg ville ikke bruge cellplast pga brandrisikoen og at den er kedelig at montere. Angående fugt er det bedre at få isoleringen på ydersiden, men det er måske ikke muligt i dit tilfælde?
 
J
Bedre at lægge celleplast direkte mod væggen og pudse på det, så er det ikke fugtfølsomt..
 
Jeg tror, at lægten risikerer at blive fugtig og måske rådne med tiden.

Foreslår at du pudser indvendigt og isolerer og fikserer en passende facade udvendigt, hvis du skal have garagen opvarmet.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.