1,801 læst ·
3 svar
2k læst
3 svar
Hvad skal jeg bruge til at udskifte rådden altanpanel
Har en indglasset altan hvor den ene side har været i dårlig stand siden jeg købte min BRF sidste år. Kort efter købet er facade og altan blevet renoveret, hvilket blev færdigt for enkelte uger siden.
Opdager så, at det ser meget dårligt ud, og at det, der ligner spartelmasse (?), er blevet i en klistret konsistens, så begynder at rengøre med spartelskraber og opdager, at panelen, som skal være lidt plastagtig i følelsen, egentlig er træ, der er rådnet indefra og ud.
Uanset begynder jeg at rive i det og har nu formået at få fjernet 1/3 af pladen.
Får lidt småpanik, når jeg indser, at jeg bliver nødt til at fikse det omgående, og jeg ikke kan finde ud af, hvilket materiale der er passende at bruge.
Hvordan skal jeg tænke med mål her også? Det ser ikke ud til, at jeg kan fjerne "rammen", der omkredser træet på nogen måde.
En håndværker, der har set på det, mener, at jeg gør bedst i at tætne alt og lime en plade direkte på rammen. Jeg er dog skeptisk.
Desuden vil han have 1800 kr for materiale + arbejde.
Opdager så, at det ser meget dårligt ud, og at det, der ligner spartelmasse (?), er blevet i en klistret konsistens, så begynder at rengøre med spartelskraber og opdager, at panelen, som skal være lidt plastagtig i følelsen, egentlig er træ, der er rådnet indefra og ud.
Uanset begynder jeg at rive i det og har nu formået at få fjernet 1/3 af pladen.
Får lidt småpanik, når jeg indser, at jeg bliver nødt til at fikse det omgående, og jeg ikke kan finde ud af, hvilket materiale der er passende at bruge.
Hvordan skal jeg tænke med mål her også? Det ser ikke ud til, at jeg kan fjerne "rammen", der omkredser træet på nogen måde.
En håndværker, der har set på det, mener, at jeg gør bedst i at tætne alt og lime en plade direkte på rammen. Jeg er dog skeptisk.
Desuden vil han have 1800 kr for materiale + arbejde.
- Hvilket materiale skal jeg bruge?
- - Giv gerne tips på materiale og evt. søgeord og fagtermer?
- Hvad skal jeg tænke på?
- Kan jeg få en panel ind mellem rammernes sprækker, eller skal jeg tætne sprækkerne og lime på en plade?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 214 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,214 indlæg
Hvad har været inkluderet i foreningens renovering, kan håndværkerne have gjort noget, der har forårsaget skaden hos dig?M MahNas92 sagde:
Når det gælder altaner, varierer det lidt mellem forskellige foreninger, om det er foreningen eller beboeren, der er ansvarlig for vedligeholdelsen ifølge vedtægterne. Hvad står der i dine vedtægter om altanen?
Der er ingen grund til panik over dette, da en beskadiget panel ikke bør kunne give anledning til nogle store følgeskader.
Den specifikke panel har altid været dårlig før renoveringen, ved ikke om det bare er blevet værre, eller om jeg først nu har opdaget, hvor slemt det er, så tror ikke på, at håndværkerne har gjort noget for, at det skulle blive sådan.BirgitS sagde:
Hvad har indgået i foreningens renovering, kan håndværkerne have gjort noget, der har forårsaget skaden hos dig?
Når det gælder altaner, varierer det en del mellem forskellige foreninger, om det er foreningen eller den beboende, der er ansvarlig for vedligeholdelsen ifølge vedtægterne. Hvad står der i dine vedtægter om altanen?
Der er ingen grund til at få panik over dette, da en beskadiget panel ikke bør kunne give anledning til nogen store følgeskader.
Det er egentlig en almindelig altan, ifølge foreningen/vedtægterne er alt inden for altanrækværket mit ansvar, nogen der har boet her før - for 20-30 år siden - har glaseret det, inden for rækværket (som man skal).
Klik her for at svare