En ufærdig indvendig væg med synlig beton og åbning til værelse med barneseng og gulv beskyttet af hvid dækkepapir. En støvsuger i forgrunden. I februar rev vi (læs håndværkere) en lille væg. Derefter byggede vi et nyt skab ovenpå.

Lige før talte jeg med en nabo, der renoverede og fandt asbest flere steder end hvad foreningen havde nævnt/kendt til. Nu bliver jeg nervøs. Kan dette (som var i kanten af væggen i gulvet) være asbest eller andet giftigt materiale? Mig bekendt blev der bygget et skab direkte ovenpå og intet specielt blev gjort for at forsegle hullet. Så vidt jeg ved, var jeg ikke hjemme, da dette blev gjort.

Kan det udgøre en sundhedsfare nu, eller kan jeg være rolig med, at vi bor der og har gjort det i mange måneder?

Revnet beton og isoleringsmateriale i væg og gulvkonstruktion, potentielt med farlige stoffer som asbest, dækket af en ny garderobebygning. En ufærdig indvendig væg med synlig beton og åbning til værelse med barneseng og gulv beskyttet af hvid dækkepapir. En støvsuger i forgrunden. Gul og brun kant med revne materialer og snavs i kanten af en betonvæg. Potentiel bekymring for asbest eller giftige materialer i gulv.

BirgitS
Man kan sjældent se, om noget indeholder asbest på et billede, uden at man er nødt til at sende prøver ind for at være sikker. Men når det gælder asbest, er det ikke farligt at blive udsat for det en enkelt gang, men derimod at arbejde med det hver dag i mange år, specielt hvis man ryger. Hvis du ryger, er det passende at stoppe med det, men ellers er der intet, du kan gøre. At bekymre sig over en lang periode er farligere.

• Synes
Huzzbutt
  • Laddar…
BirgitS BirgitS sagde:
Man kan sjældent se om noget er asbestholdigt på et billede, uden man må tage og sende prøver ind for at være sikker. Men når det gælder asbest er det ikke at blive udsat for det én gang, der er farligt, men at arbejde med det hver dag i mange år, og da især hvis man ryger. Hvis du ryger, så er det jo passende at stoppe med det, men ellers er der intet, du kan gøre. At bekymre sig i lang tid er farligere.
Lad os håbe, at det ikke er nogen asbest, for nu står der et garderobeskab over. Jeg er mere bange for, at der kan spredes noget fra materialet nu, eftersom det åbenbart er opløst.

Står der et garderobeskab over, flytter det sig ikke, hvad det end er.
Asbest er ikke farlig, hvis den får lov at være i fred der, hvor den er.

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.