Det du har taget billede af, ser ud til at være et solidt anker for at støtte en el- eller telemast.
Kan ikke komme i tanke om det navn, man brugte, men med denne info kan du måske finde videre?
Kan ikke komme i tanke om det navn, man brugte, men med denne info kan du måske finde videre?
spot on!!J JonasJN sagde:
Med andre ord er den fastgjort nede i bjerget.
Så er det nok ingen idé at forsøge at flytte den.
Jeg har nemlig brug for at forankre den et andet sted, da den ligger i vejen for en kommende frigga.
Det er nok bedst at sætte en ny på et passende sted og skære den gamle.
Fandtes også lignende med en betonplade i bunden. Men du skal ikke give dig i kast med at hverken grave op eller flytte noget, der holder en lysmast på plads. Risikoen er, at masten falder.
Ser ud som en stagøje, plejer at være en støbt betonklump i bunden alternativt en "ostformet" jernkonstruktion.
Almindelige før på jernbanen.
Hvis du mærker på stållinen, som går op i stangen, kan du føle, om der er spænd i den eller om den er slap. Er der spænd i den, ville jeg ikke anbefale at slippe den for at flytte, før du har noget andet, der holder i stangen.
Almindelige før på jernbanen.
Hvis du mærker på stållinen, som går op i stangen, kan du føle, om der er spænd i den eller om den er slap. Er der spænd i den, ville jeg ikke anbefale at slippe den for at flytte, før du har noget andet, der holder i stangen.
Medlem
· Blekinge
· 12 233 indlæg
Det må jo være en ejer af masten. Står masten på din grund?
Klik her for at svare
