Medlem
· Västra Götaland
· 780 indlæg
Jeg har sat 45mm træregel i metalskinner, og vil nu fastgøre reglerne, så de sidder på plads.
Sidste gang jeg gjorde dette, ignorerede jeg det, væggen blev i stedet stabil, da jeg satte MDF og Gips op på reglerne. Men nu skal vi ordne lidt med reglerne, inden væggene kommer på plads, og der føler jeg, at jeg gerne vil fastgøre dem lidt bedre. Tape, som jeg bruger nu, vil ikke række langt...
Jeg tænker, at man skal have forsænkede hoveder, som desuden er meget små, ellers vil hovederne jo være i vejen for væggene senere.
Det skal jo også være skruer, der bider i metallet.
Hvad er det for skruer, man har brug for? 🤔
Sidste gang jeg gjorde dette, ignorerede jeg det, væggen blev i stedet stabil, da jeg satte MDF og Gips op på reglerne. Men nu skal vi ordne lidt med reglerne, inden væggene kommer på plads, og der føler jeg, at jeg gerne vil fastgøre dem lidt bedre. Tape, som jeg bruger nu, vil ikke række langt...
Jeg tænker, at man skal have forsænkede hoveder, som desuden er meget små, ellers vil hovederne jo være i vejen for væggene senere.
Det skal jo også være skruer, der bider i metallet.
Hvad er det for skruer, man har brug for? 🤔
https://vsbyggskruv.se/produkt/montageskruv-for-forstarkningsregel-lag-skalle-max-2-mm/
Montageskruv med lav hoved er rart. Men er nok ikke så nøje, kunne sikkert gå at sømme med.
Edit:
Ser ud til at være kælder, tip så at skifte til stålregler, så du får fjernet organisk materiale fra den nye væg.
Montageskruv med lav hoved er rart. Men er nok ikke så nøje, kunne sikkert gå at sømme med.
Edit:
Ser ud til at være kælder, tip så at skifte til stålregler, så du får fjernet organisk materiale fra den nye væg.
Normalt montageskrue, men du kan også bruge gipsskrue som er forsænket. En lille bule bliver det, men intet som ses senere. Ellers må du vel forbore og slå i papsøm, men det er ikke helt normalt...
Så at bygge træ ind i en ydervæg under jorden er ikke supergodt... stålregel og celleplast er et bedre valg. Så håber jeg, du mener OSB og ikke MDF bag gipsen?
Så at bygge træ ind i en ydervæg under jorden er ikke supergodt... stålregel og celleplast er et bedre valg. Så håber jeg, du mener OSB og ikke MDF bag gipsen?
Montageskruer har fladt hoved. En anden ting, sørg for at du har godt med luftspalte mellem regel og ydervæg. I kælder er det bedre kun at bruge stålregler og ikke organisk materiale, da du har tilskydende fugt.andreascarlsson sagde:
Jeg har sat 45mm træregel i pladeskinner, og vil nu fastgøre reglerne, så de sidder på plads.
Sidste gang jeg gjorde dette, undlod jeg det, væggen blev i stedet stabil, da jeg satte MDF og Gips på reglerne. Men nu skal vi lave lidt med reglerne, inden væggene kommer på plads, og så føler jeg, at jeg gerne vil fastgøre dem lidt bedre. Tape, som jeg bruger nu, vil ikke række langt...
Det skal jo også være skruer, der bider i pladen.
Hvilke skruer har man brug for? 🤔
Medlem
· Västra Götaland
· 780 indlæg
Tak for alle svarene! 👍
(Ja, der er luftspalte mellem indre væg og ydervæg)
(Ja, der er luftspalte mellem indre væg og ydervæg)
Medlem
· Västra Götaland
· 780 indlæg
Klik her for at svare