Har en 110mm skrue til tagbøjlen som er rustet sammen totalt med den runde ting som sidder på skruen, hvad kaldes det? Den er gevindet indvendigt og skal flytte sig når man skruer men sidder fast som bare pokker.

/Peter

• En rusten 110mm skrue med en rund, invendig gevind-genstand og et sort beslag på papirbaggrund.

Bedste svar

Kaldet nok bare for rund ting, men ligner en sargsprint.
Har et mindst 8-cifret artikelnummer hos producenten.

Hvad er diameteren på tingen og skruen.
Tingen er enkel at fremstille, men en 110 mm lang skrue med gevind hele vejen er nok sværere at finde.

Protte

PS. Hvor meget har du taget i og trukket, sat tingen i skruestik?, WD 40 og rykke frem og tilbage kan hjælpe. DS

• Synes
Smackbonk
  • Laddar…
Den runde ting kan du købe i forskellige dimensioner her:
Cross Dowels - www.missingscrew.co.uk
For den lange skrue ville jeg tage et stykke gevindstang og hovedet erstatte med to møtrikker, der er trukket mod hinanden.

• Synes
Smackbonk
  • Laddar…
Skit med hvad det hedder, det ordner sig med olie, værre er det ikke.
Vigtigst: Ha' Ikke Travlt!
Ikke. Travlt.
Påfør olie i gevindet der sidder fast, almindelig motorolie virker, eller symaskinsolie. ATF, automatgearkasseolie (eller forgasarolie, jer der husker) virker også godt.
Vent, lad det trænge ind. Har du en varmepistol, kan man varme lidt. Nogle gange kan det tage et par dage, op til en uge.
Efterhånden kan man føle lidt på det, når det begynder at løsne sig, så arbejd mere olie ind og træk frem og tilbage. Når det endelig løber gennem hele gevindets længde, så tør rent og smør med det, der skal være, jeg vil anbefale noget almindeligt ukompliceret smørfedt.
Så gælder det om at adskille, tørre rent og smøre igen en gang om året, inden det sætter sig fast.

• Synes
Smackbonk
  • Laddar…
Tak for tipset! Den ligger allerede i olie, men jeg har brug for den i morgen... sjusket at lade det gå så langt! Jeg vil prøve at fremskynde processen!

• Synes
Fotografen
  • Laddar…
mja... nogle gange går man glip af ting... på en eller anden måde har jeg jo tilegnet mig denne kunst...:oops:

• Synes
Smackbonk
  • Laddar…
T
Har du en skruestik, så sæt den fast der og så bare tage i for kongen og fædrelandet med et skraldehoved.

T TechChad sagde:
Har du et skruetvinge så sæt fast den der og så bare tag fat for konge og fædreland med et skraldenøgle.
Har overvejet det, mærkede på den i skruetvinget men gætter på, at skruen vil bøjes, inden dette løsner....

T TechChad sagde:
Har du ett skruvstycke så sätt fast den der og så bare tag i for kong og fædreland med et skraldehåndtag.
Håber du ikke mente alvorligt med det der? Præcis sådan man ødelægger joxet totalt...

• Synes
Appendix
  • Laddar…
T
Smackbonk Smackbonk sagde:
Har overvejet det, følte på den i skruestikken men gætter på at skruen vil bøje før dette løsner...
Nae der føles det som om grænsen går.

Fotografen Fotografen sagde:
Håber du ikke mente det alvorligt med det der? Præcis sådan man ødelægger joxet totalt...
Sidder den bare fast så hårdt, at man ikke kan skrue den i hånden, så føles det som en god løsning. Nej selvfølgelig mener jeg ikke, at man skal tage i, så det går i stykker, men mærke på det, hvis det kan hjælpe. Det er lettere, når man har den til at sidde fast i noget.

Til orientering er det svenske navn sargsprint præcis som angivet ovenfor! Skal prøve at løsne tingene, men ellers har biltema lignende som vil fungere!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.