Bästa svaret
Medlem
· Västerbottens län
· 18 045 inlägg
Kallas nog bara för rund sak, men liknar en sargsprint.
Har ett minst 8 siffrigt artikelnummer hos tillverkaren.
Vad är det för diameter på saken och skruven.
Saken är enkel att tillverka men en 110 mm lång skruv med gängor hela vägen är nog svårare att hitta.
Protte
PS Hur mycket har du tagit i och dragit, satt saken i skruvstycke?, WD 40 och rucka fram och tillbaka kan hjälpa. DS
Har ett minst 8 siffrigt artikelnummer hos tillverkaren.
Vad är det för diameter på saken och skruven.
Saken är enkel att tillverka men en 110 mm lång skruv med gängor hela vägen är nog svårare att hitta.
Protte
PS Hur mycket har du tagit i och dragit, satt saken i skruvstycke?, WD 40 och rucka fram och tillbaka kan hjälpa. DS
Produkter som diskuteras: "WD 40"
WD-40
WD-40 Multispray, ursprungligen utvecklad för att stöta bort fukt från rymdraketers komponenter, har sedan dess blivit känt som ett mångsidigt spray med en rad användningsområden. WD-40 Multispray är världens mest populära produkt i sitt
Läs mer
Medlem
· Blekinge
· 12 210 inlägg
Den runda saken kan du köpa i olika dimensioner här:
Cross Dowels - www.missingscrew.co.uk
För den långa skruven skulle jag ta en bit gängstång och huvudet ersätta med två muttrar dragna mot varandra.
Cross Dowels - www.missingscrew.co.uk
För den långa skruven skulle jag ta en bit gängstång och huvudet ersätta med två muttrar dragna mot varandra.
Skit samma vad det heter, det där fixar sig med olja, värre är det inte.
Viktigast: Ha Inte Bråttom!
Inte. Bråttom.
Lägg på olja i gängan som sitter, vanlig motorolja funkar, eller symaskinsolja. ATF, automatlådeolja (eller förgasarolja, ni som minns) funkar också bra.
Vänta, låt det krypa in. Har du en varmluftpistol kan man värma lite. Ibland kan det ta ett par dar, uppåt en vecka.
Efter hand kan man känna lite på det, när det börjar släppa så arbeta in mer olja och dra fram och tillbaka. När det väl löper hela gängans längd så torka rent och smörj med det som ska vara, skulle rekommendera något vanligt okomplicerat smörjfett.
Sen gäller det att ta isär, torka rent och smörja igen någon gång per år, innan det kärvar ihop.
Viktigast: Ha Inte Bråttom!
Inte. Bråttom.
Lägg på olja i gängan som sitter, vanlig motorolja funkar, eller symaskinsolja. ATF, automatlådeolja (eller förgasarolja, ni som minns) funkar också bra.
Vänta, låt det krypa in. Har du en varmluftpistol kan man värma lite. Ibland kan det ta ett par dar, uppåt en vecka.
Efter hand kan man känna lite på det, när det börjar släppa så arbeta in mer olja och dra fram och tillbaka. När det väl löper hela gängans längd så torka rent och smörj med det som ska vara, skulle rekommendera något vanligt okomplicerat smörjfett.
Sen gäller det att ta isär, torka rent och smörja igen någon gång per år, innan det kärvar ihop.
mja...ibland missar man saker...på nåt sätt har jag ju tillägnat mig denna konst...
Nae där känns det som att gränsen går.Smackbonk skrev:
Sitter den bara fast så hårt som man inte kan skruva den i handen så känns det som en bra lösning. Nej självklart menar jag inte att mans ska ta i så det går sönder, men känna på det ifall det kan hjälpa till. Det är lättare när man har den att sitta fast i något.Fotografen skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden