Hej

Vi har brugt spånplader som forskalling ved støbning af en udendørs trappe. Trappen blev rigtig god, men dele af spånpladen er "limet" fast i betonen. Den er meget arbejdskrævende at fjerne. Er der nogen, der har et tip eller trick, som kan lette arbejdet?

Alle svar her højt værdsat!
(Og beklager Skavlandskan)
Mvh Bjørn
 
Tigersav måske?
 
  • Synes
Björn2222
  • Laddar…
Spånpladen har suget til sig af cementvand, og så sidder den fast. Hvor tyk er støbningen? Det kan være muligt at slå med en hammer/slaghammer på pladen, så den ligesom hopper og løsner sig, men det er ikke sikkert. Hvis man skal støbe med plader, skal man oliere overfladen, det går udmærket med almindelig madolie i stedet for dyr formolie.
 
  • Synes
Björn2222
  • Laddar…
Tak for svar! Det løste sig med sdsdrill og bred mejsel i nogle timer. Næste gang bliver det madolie:)
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.