806 læst ·
3 svar
806 læst
3 svar
Hvad gør man når spånpladen sidder fast i betonen?
Hej
Vi har brugt spånplader som forskalling ved støbning af en udendørs trappe. Trappen blev rigtig god, men dele af spånpladen er "limet" fast i betonen. Den er meget arbejdskrævende at fjerne. Er der nogen, der har et tip eller trick, som kan lette arbejdet?
Alle svar her højt værdsat!
(Og beklager Skavlandskan)
Mvh Bjørn
Vi har brugt spånplader som forskalling ved støbning af en udendørs trappe. Trappen blev rigtig god, men dele af spånpladen er "limet" fast i betonen. Den er meget arbejdskrævende at fjerne. Er der nogen, der har et tip eller trick, som kan lette arbejdet?
Alle svar her højt værdsat!
(Og beklager Skavlandskan)
Mvh Bjørn
Hobbytømrer
· Västra Götaland
· 1 496 indlæg
Tigersav måske?
Spånpladen har suget til sig af cementvand, og så sidder den fast. Hvor tyk er støbningen? Det kan være muligt at slå med en hammer/slaghammer på pladen, så den ligesom hopper og løsner sig, men det er ikke sikkert. Hvis man skal støbe med plader, skal man oliere overfladen, det går udmærket med almindelig madolie i stedet for dyr formolie.
Klik her for at svare
