1,242 læst ·
6 svar
1k læst
6 svar
Hvad gør jeg forkert med betonen. Bliver sprød
Jeg har forsøgt at blande små portioner af sådan færdig fi beton, som findes fx byggmax. Vi taler om cirka 1 kg beton og vand beregnet på den mængde, som angives på posen. Jeg husker ikke præcist, men det var vel nogen dl eller 2 per kg beton.
Jeg skulle reparere 2 borede huller i fundamentet for at kunne bore igen i umiddelbar nærhed af dem.
Fugtede hullet let, inden jeg pressede betonen ind og dækkede med tape for at bevare fugten, mens betonen hærder.
Efter nogle dage mærkede jeg med fingeren, og jeg kunne smuldre betonen med bare fingerspidserne. Kunne tage et bor for hånd og fjerne den nye beton fra hullet.
Nogen, der ved, hvad jeg gør forkert? Har støbt større fundamenter tidligere, hvor jeg har brugt samme type sæk før, og de er stenhårde.
Ville blive meget glad for tips.
Jeg skulle reparere 2 borede huller i fundamentet for at kunne bore igen i umiddelbar nærhed af dem.
Fugtede hullet let, inden jeg pressede betonen ind og dækkede med tape for at bevare fugten, mens betonen hærder.
Efter nogle dage mærkede jeg med fingeren, og jeg kunne smuldre betonen med bare fingerspidserne. Kunne tage et bor for hånd og fjerne den nye beton fra hullet.
Nogen, der ved, hvad jeg gør forkert? Har støbt større fundamenter tidligere, hvor jeg har brugt samme type sæk før, og de er stenhårde.
Ville blive meget glad for tips.
Fin beton skal støbes med ikke repareres små huller, du skal købe betonreperationsmørtel, hvis du skal lykkes..A Axiotrade sagde:Jeg har forsøgt mig med at blande små batcher af sådan færdig fi beton som findes fx byggmax.
Vi taler typisk 1kg beton og vandet beregnet på den mængde som angives på posen. Jeg kan ikke huske præcis, men det var nok en dl eller 2 pr kg beton.
Jeg skulle reparere 2 borede huller i fundamentet for at kunne bore igen i direkte nærhed til dem.
Jeg fugtede let hullet, inden jeg pressede betonen ind og dækkede med en tape for at bevare fugten, mens betonen hærder.
Efter nogle dage mærkede jeg med fingeren, og jeg kunne smuldre betonen med bare fingerspidserne. Kunne tage et bor for hånd og tage den nye beton ud af hullet..
Nogen der ved hvad jeg gør forkert? Har støbt større fundamenter tidligere, hvor jeg har brugt samme type sæk, og de er stenhårde.
ville blive meget glad for tips
Typisk dette:
https://www.se.weber/betong-cement-vagglagning/reparationsbetong/weber-rep-45-reparationsbruk
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 856 indlæg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6,856 indlæg
Jeg tror på dette også. Kan egentlig ikke noget om betonstøbning, men har forsøgt at læse op og fået tips. Der indgik, at hvis man hælder i tør jord (i mit tilfælde), kræves der masser af vand, ellers tørrer betonen ud, før den hærder ordentligt. Brugte 5 år gammel Finja grovbeton til postkassen f.eks. (opbevaret tørt, ingen klumper). Vandede masser i det tørre hul, blandede efter fornemmelse (synes for det meste, at det bliver en smule for tør blanding ifølge anvisningerne), og det var stenhårdt efter en uge eller så. Vandede en eller to gange ovenpå, da det slet ikke regnede.D Drburr sagde:
Som andre også har sagt, er det måske bedst ellers at bruge anker masse, hvis der allerede findes eksisterende huller.
Klik her for at svare