5,781 læst ·
24 svar
6k læst
24 svar
Hvad går i dette betonrør
Har en bekendt som stødte på sådan en kabel ved jordarbejde, 8 meter fra afmærkningen. Han troede først, at det var en højspændingskabel, da der lå en jordline ved siden af. El-netværksselskabet havde ingen kabler på den side af vejen, da de sagde, at det ikke var deres. El-netværksselskabet kørte også ud på stedet for at se på kablet. Den erfarne afmærker mistænkte, at det kunne være en gammel rikstelekabel.
Scanova sagde, at deres kabel gik 8 meter ved siden af. Tættere på vejen. Hvortil min bekendt sagde, at så klipper jeg kablet, nej nej sagde Scanova og sendte straks personale. De konstaterede, at det var deres kabel, som stadigvæk delvist var i brug.
Ledningskollen i al ære, men alt afhænger af dokumentation og erfaring...
Scanova sagde, at deres kabel gik 8 meter ved siden af. Tættere på vejen. Hvortil min bekendt sagde, at så klipper jeg kablet, nej nej sagde Scanova og sendte straks personale. De konstaterede, at det var deres kabel, som stadigvæk delvist var i brug.
Ledningskollen i al ære, men alt afhænger af dokumentation og erfaring...
Men det stemmer ret godt med, at de to går præcis der, hvor de er tegnet med, og ikke 1m ved siden af i rør.
Gamle indkommende el og teleledningerne sidder i rummet, som linjerne går ind i og kommer op i væggen netop der.
Jeg er helt sikker på, at de ville trække fiberen ind i et udridset 95(?)-rør sammen med telefoni. Og der ligger ingen nytrukket fiber i dette rør. Jeg kan ikke finde den seddel eller tegning, som viste det nu dog.
Gamle indkommende el og teleledningerne sidder i rummet, som linjerne går ind i og kommer op i væggen netop der.
Jeg er helt sikker på, at de ville trække fiberen ind i et udridset 95(?)-rør sammen med telefoni. Og der ligger ingen nytrukket fiber i dette rør. Jeg kan ikke finde den seddel eller tegning, som viste det nu dog.
Senest redigeret:
Nu efter dage med jagt kom vandfald og fjernede kablet. Dog var jeg ikke hjemme, men far overvågede, at kablet blev tætnet korrekt.
Så nu skal jeg selv tætne det i enderne eller tilkalde en ny elektriker.
Kan jeg selv gøre arbejdet, eller skal jeg tilkalde en, der gør det korrekt? Kender du en elektriker? Hvis jeg kan selv, hvilke krympe/smelt-hatte skal jeg købe?
Så nu skal jeg selv tætne det i enderne eller tilkalde en ny elektriker.
Kan jeg selv gøre arbejdet, eller skal jeg tilkalde en, der gør det korrekt? Kender du en elektriker? Hvis jeg kan selv, hvilke krympe/smelt-hatte skal jeg købe?
Endehætte hedder de hos Ahlsell, mål kablet først, så du køber den rigtige..
Endekappe, krympehætte, ja kært barn har mange navne....
Tag pladebånd og garn af. Mål diameteren på blyet.
Ahlsell, elektroskandia mm har, sikkert også el-firmaer, der arbejder med industri el.
De øvrige el-firmaerne kan sikkert få dem hjem.
Endekappe, krympehætte, ja kært barn har mange navne....
Tag pladebånd og garn af. Mål diameteren på blyet.
Ahlsell, elektroskandia mm har, sikkert også el-firmaer, der arbejder med industri el.
De øvrige el-firmaerne kan sikkert få dem hjem.
Næ nej, det skal Vattenfallet ordne. Stor miljøforbrydelse at efterlade et oliekabel åbent, så det vil blive ordnet, bare rolig.Agge8080 sagde:
Nu efter dage med jagt kom vandfald og fjernede kablet. Dog var jeg ikke hjemme, men min far overvågede, så kablet ville blive forseglet korrekt.
Så nu skal jeg forsegle det i enderne selv eller få en ny elektriker.
Kan jeg gøre arbejdet selv, eller skal jeg få nogen til at gøre det rigtigt? Kender du en elektriker? Hvis jeg kan selv, hvilke krympe/smelte-hætter køber jeg?
Man kan synes, men han havde måske ikke udstyr i bilen. Det kører ud og kigger. Siger til dig. Så venter på dit opkald. HVIS du ringer så.Agge8080 sagde:
Så bliver det deres ansvar igen.
Klik her for at svare
