Elføring, elværkets service, papirisoleret jordkabel+jordtråd+en kabel til, muligvis udgående service til det næste hus eller intern hovedledning til et udhus.
Olien kan indeholde pcb
Og det kan dryppe ud af kablet, når man efterlader en klippet ende.
Hvis ikke hele kablet kan fjernes, så tætner man enden af kablet med en krympemuffe. Men
Man "afstriber" kablet ned til blykappen, som renses, og derefter påføres en krympemuffe.
Olien kan være aggressiv overfor limen i elektrikerens tape, så tapening fungerer ikke altid i længden.
Inden du klipper, tjek med elnetsindehaveren, at det ikke er deres, og at de virkelig er ude af brug.
Ellers må du forsøge at spore dem og se, om du finder en afskåret ende.
Ville mærkeligt, hvis en nabo forsynes gennem mit hus. Alle er bygget 20 år senere. Men der var politistation og en bolig i huset tidligere. Måske derfor to kabler.
Ja, skulle jo sige det, men mobilen genstartede og fjernede beskeden. Televerket var her for 5 år siden og omlagde en linje. Fyren, der kom, blev chokeret, "hvaaat! Har du vores tilslutningsboks(?) I din villa? Hvorfor, det er vores ejendom". Tilsyneladende 24 linjer ind i stedet.
Kommer ind i huset midt i, på samme sted som gamle indkommende elservice.
Men jeg ved fandeme ikke, da de trak fiber ind, trak de det ind gennem noget, der var markeret på et eller andet kort, et 95-rør(+-?) som skulle være et gammelt telefonrør.
Hmm, jeg ville nok høre med Televerkets moderne efterfølger, så det ikke er en telefonkabel, der stadig bruges, selvom analog (rigtig) telefoni desværre er på falderebet.
Hmm fd politistation 24par..... Værd at overveje telekabel da der findes en til udseendet lignende telekabel. Og der blev ofte trukket en jordledning i cu med som lynafleder/beskyttelse. Tjek med Scanova
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.