Hej! Fandt denne træskrue, da jeg ryddede op i en skuffe med forskellige skruer. Skruen har et helt fladt hoved, ingen spor eller kryds, så hvad er denne skrue beregnet til? Skal man selv lave skruens spor?
Taknemmelig for svar!

• En hånd, der holder en metalbolt med et fladt hoved over en hvid overflade.
  • En træskrue med en helt plan skalle uden spor eller kryds, liggende på en lys overflade.
Måske en slags sikkerheds-/engangsskrue hvor "skallen" brydes af når der bliver for stor modstand/moment.

• Synes
Farmarskruv38234
  • Laddar…
Rickard.
Er det bare en gætter jeg på produktionsfejl, ikke helt ualmindeligt end i dag.

• Synes
hermes577 og 6 andre
  • Laddar…
Rickard. Rickard. sagde:
Er det bare en, gætter jeg på produktionsfejl, ikke helt usædvanligt endnu i dag.
Der er nok flere. Kassen jeg ryddede op i, havde masser af forskellige skruer blandet, som sikkert er fra de sidste 50 år.

Her fandt jeg en lignende skrue, men her er skruehovedet anderledes.

• En hånd holder en metalbolt med en flad, formet skruehoved mod en lys baggrund.
Jo, sådan er det ikke sjældent. Knækket skrue.

Man har glemt at lave "spåret" i spårskruven, og nogle gange er sådanne messingskruer ret svage, så skallen let beskadiges.
De er mere beregnet til tynde lister (til dekoration nu om dage), virker det som. Har man brug for solide rustfri skruer, bliver det rigtig bronze, eller A4 rustfrit. Så findes der jo mere omkostningstunge skruer i messing til dekorative formål (kuleformede f.eks.), eller forkromede til VVS.

• Synes
Farmarskruv38234
  • Laddar…
F Farmarskruv38234 sagde:
Her fandt jeg en lignende skrue, men her er skruehovedet anderledes.
Det er en sikkerhedsskrue, som jeg har lært.

Den kan kun skrues i én retning.

Edit: ser nu, at den ser ud til at kunne skrues i begge retninger. Ellers plejer de at være skrå på den ene side af hævningen.

Jeg tager det tilbage.

• Synes
Farmarskruv38234
  • Laddar…
F Farmarskruv38234 sagde:
Hej! Hittade denna träskruv då jag städade en låda med olika skruvar. Skruven har en helt plan skalle, inga spår eller kryss, så vad är denna skruv tänkt att vara till? Ska man själv göra skruvens spår?
Tacksam för svar!
Peta och rensa ur skruvskallen.
Ser ut att vara för nån typ av Bits.

• Synes
Farmarskruv38234
  • Laddar…
Släng skiten

• Synes
Farmarskruv38234
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.