2,035 læst ·
7 svar
2k læst
7 svar
Hvad er yndlingsskruen til vægmontering? (Gips + masonite)
Det nye sommerhus er nu klart, og nu begynder monteringsræset, hattehylder, rullegardiner, TV-apparater - alt skal op på væggene.
Huset er gennemgående bygget med 13 mm gips + 12 mm masonit, så spørgsmålet er hvilken skrue foretrækker I til det, som ikke kræver mollyskrue? Tænker at man køber en bunke 3-4 x 30-40 mm, så slipper man for at diskutere om den medfølgende skrue er god nok eller ej.
Et opfølgende spørgsmål - findes der en regelfinder, der kan opdage regler bag masonit, eller er det ønsketænkning at tro, at det ville fungere?
Huset er gennemgående bygget med 13 mm gips + 12 mm masonit, så spørgsmålet er hvilken skrue foretrækker I til det, som ikke kræver mollyskrue? Tænker at man køber en bunke 3-4 x 30-40 mm, så slipper man for at diskutere om den medfølgende skrue er god nok eller ej.
Et opfølgende spørgsmål - findes der en regelfinder, der kan opdage regler bag masonit, eller er det ønsketænkning at tro, at det ville fungere?
Træskrue som går igennem spånplade (antar at det er det, du mener med 12mm masonit?) holder for det meste, du nævner. Kuleformet hoved er ofte passende.Stampen sagde:
Det nye sommerhus er nu færdigt, og nu begynder monteringstravlheden, hattehylder, rullegardiner, TV-apparater - alt skal op på væggene.
Huset er gennemgående bygget med 13 mm gips + 12 mm masonit, så spørgsmålet er, hvilken skrue foretrækker I til sådan noget, der ikke kræver en mollyskrue? Tænker at man køber en blanding af 3-4 x 30-40 mm, så man slipper for at diskutere, om den medfølgende skrue du'r eller ej.
Et opfølgningsspørgsmål - findes der regelsøgere, der er i stand til at finde reglar bag masonit, eller er det ønsketænkning at tro, at det skulle virke?
Ja, spånplade er det jo. Så spørgsmålet er hvilken træskrue der foretrækkes, 3 mm, 4 mm og skal den være 30 mm i længde eller er det bedre med 40 for at tage højde for ting der bygger mere på forsiden osv?H hapazard sagde:
Tak, lidt sådan jeg tænkte, købe 4x40 og 3x30, så har man begge modeller ved hånden afhængigt af, hvad der skal monteres, hvis man er heldig og finder en regel, er det jo ikke dårligt med 4x40, der bider lidt.H hapazard sagde:
Hvordan er det med regelfindere, er det umuligt bag spånplade, eller kan man finde dem den vej?
Men hvis du skal sætte i en regel, kan du gerne gå op til 50-60Stampen sagde:
Tak, lidt sådan jeg resonerede, købe 4x40 og 3x30, så har man begge modeller til rådighed afhængigt af, hvad der skal monteres, har man held, så finder man en regel, og så er det jo ikke dumt med 4x40, der bider lidt.
Hvordan er det med regelfinder, er det umuligt bag spånplade, eller kan man finde dem den vej?
lidt sådan, regner jeg med at jeg ikke rammer regel og det viser sig at det er en regel så er jo 40 mm i gips+spån+regel bedre end bare gips og spån, men selvfølgelig, er det noget tungt så kan man jo skifte til en længere, den producenten sendte med etc.H hapazard sagde:
Klik her for at svare