Hej,
Jeg har et skrånende hus bygget i 1970.
Væggene i stueplan er almindelige vægge med nogle form for plade monteret på.
I skrående plan har jeg identificeret tre typer af vægge. Enten udregnede vægge med samme plade som i stueplan. Eller så betongvægge. Nemas problemas.
Men så er der en type vægge, hvor det er en form for betonlignende materiale. Men det er ingen problemer at bore i disse vægge med en batteridrevet boremaskine og en almindelig træbor, selvom boret bliver sløvt.
Er det dette som er letbeton, eller hvad kan det være?
Jeg skal skrue et toiletskab op på en sådan væg, og selvom det er let, når det er tomt, har jeg en fornemmelse af, at min kære samlever
vil fylde det med tunge cremer og andet nødvendigt indhold 
Jeg har et skrånende hus bygget i 1970.
Væggene i stueplan er almindelige vægge med nogle form for plade monteret på.
I skrående plan har jeg identificeret tre typer af vægge. Enten udregnede vægge med samme plade som i stueplan. Eller så betongvægge. Nemas problemas.
Men så er der en type vægge, hvor det er en form for betonlignende materiale. Men det er ingen problemer at bore i disse vægge med en batteridrevet boremaskine og en almindelig træbor, selvom boret bliver sløvt.
Er det dette som er letbeton, eller hvad kan det være?
Jeg skal skrue et toiletskab op på en sådan væg, og selvom det er let, når det er tomt, har jeg en fornemmelse af, at min kære samlever
Plug skrue som går ind ca. 10 cm i væggen vil holde, der findes specielle letbetonplugge/skruer, passende med 6 mm skrue, tykkere er ikke nødvendigt, kan købes i varehusene, sæt gerne en skive på skruen, det giver bedre anhold mod skabsinfæstningen da.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 243 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,243 indlæg
Når huset er så forholdsvis nyt, burde der findes papirer om konstruktionen, som blev udarbejdet i forbindelse med byggetilladelsen for huset. Har du undersøgt, hvad der er lagret hos kommunen?
Men det kan selvfølgelig være letbetong.
Men det kan selvfølgelig være letbetong.
Klik her for at svare