Hej, jeg har et hus fra 1970. Væggen er bærende og ca. 15 cm tyk. De første 5 cm er utroligt porøse og lette at bore i. Det ligner lecablokke, men i midten stopper det pludseligt, og det er ikke armeringsjern, men det ser gråt ud som beton. Er det hård beton i midten?
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Formodentlig beton, som er vel "procentad".
Dvs indeholder en del sten (gnejs, gråsten, granit, vælg selv) som er svær at tage sig igennem med en almindelig boremaskine.
Det første, porøse lag er sandsynligvis puds.
Dvs indeholder en del sten (gnejs, gråsten, granit, vælg selv) som er svær at tage sig igennem med en almindelig boremaskine.
Det første, porøse lag er sandsynligvis puds.

Jeg borer højt oppe på væggen, da en elkabel skal gå ud i loftlisten.
Først stødte jeg på et armeringsjern, så jeg vinklede boret lidt skråt og tænkte at gå forbi det, men det føltes lige så hårdt. Forsøgte et nyt hul, og det stoppede efter 5,5 cm. Det første hul arbejdede jeg længere med, og det er faktisk 6 cm dybt. Armeringsjernet stødte jeg på efter præcis 5 cm, hvilket ville betyde, at det sidder mellem den porøse og hårde beton, hvis det nu lyder fornuftigt. Jeg skal prøve at tage et billede ind i hullet.
Senest redigeret:
Hvad er det for en maskine, du forsøger at bore med?Chippe sagde:
Hvis du allerede kører med en rigtig borehammer og ikke kommer igennem, så ville det være spændende at se, hvad der gemmer sig derinde.
Almindelig boremaskine med slagborefunktion er hvad jeg havde i garagen.
Eftersom det ene hul var lidt dybere, kom jeg frem til, at det var hård beton. Jeg kom igennem med en stor Hiltibor jeg fandt i garagen. Ja, det ser også ud til at der er lidt stål der bagved, hvilket man kan se, hvis man kigger ind i den beskadigede beton øverst på væggen til venstre på billedet.
Eftersom det ene hul var lidt dybere, kom jeg frem til, at det var hård beton. Jeg kom igennem med en stor Hiltibor jeg fandt i garagen. Ja, det ser også ud til at der er lidt stål der bagved, hvilket man kan se, hvis man kigger ind i den beskadigede beton øverst på væggen til venstre på billedet.
Senest redigeret:
Klik her for at svare