Billede af en tætningstape og folie med mønster under klinker i et hus fra 1970. Tekst på folien: "1121 A FÖRSEGLINGS-REMSA".
Hej.

Med risiko for at blive betragtet som dum stiller jeg spørgsmålet. Hvad er det, jeg ser under klinkerne?

Er det bare en vådrumssikring (fugtsikring), eller kan det tilhøre 48v gulvvarmesystemet? Det er bare en tynd folie, men strukturen i folien gør mig bekymret.

Men det kan vel ikke være varmeslanger i folien?

Huset er fra 1970.

Med venlig hilsen Thomas Ljunggren

Er det 48 V varmekabel kan det nok være den.

P
Ser ud som varmefolie, som den man limer på bag spejle til bilen.

Det som ses er selve varmespiralen, Det er metalfolie indbagt mellem to tynde varmebestandige plastfolier

Nu har jag ved et uheld lavet et hul i den der folie, ville gætte på at sløjfen er færdig nu?

Er der nogen der ved, hvordan disse fungerer? Kan det repareres med noget specielt tape eller lignende?

Eller er man nødt til at lægge en ny sløjfe, når man har fjernet gulvet?

Læg ny rigtig slinga, den der er jo afskrevet nu.

Om den er afskrevet er en ren økonomisk regnskabs teknisk procedure, der ikke har noget at gøre med, om det er fornuftigt at reparere eller ej.

Det er muligt, at den fungerer selv med hull.

• Synes
lopec
  • Laddar…
H
T thomaslj sagde:
Nu har jag råkat göra ett hål i den där folien
Er en folieslinga af så er det nok kørt, er det bare selve plasten så læg lidt silikon på hullet

Den typen af gulvvarme plejer at være opdelt i sektioner, så den sektion er sandsynligvis ødelagt, men du kan jo måle. Et eller andet sted i huset har du en transformer, som tager 230-volten ned til 48 v. Tjek på den, hvor mange ampere den er lavet til. Det kan give en vis vejledning.

• Synes
thomaslj
  • Laddar…
Kig på backer/calesco.com, de fremstiller sådan nogle varmefolier.

• Synes
thomaslj
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.