haha nej det gør de ikke den står stadigt på bjælker i væggen
tilføje kan jeg at, disse metalbånd ikke er stramme men kan vippes frem og tilbage.
desuden så ser det ud til at de er placeret ca. 15 cm fra loftsreglerne som gipsen er skruet i...
håber nogen har en klog løsning.
tilføje kan jeg at, disse metalbånd ikke er stramme men kan vippes frem og tilbage.
desuden så ser det ud til at de er placeret ca. 15 cm fra loftsreglerne som gipsen er skruet i...
håber nogen har en klog løsning.
ja det var den konklusion jeg er nået frem til også, men så nu på billederne fra en anden vinkel, at de ligger jo lidt skævt, tværs over regel som gipsen er skruet i... kan det mon være for at holde det på plads? i så fald er de unødvendige nu
Ja, man kan jo tænke sig opbevaring til VP-rør, ski, små lister eller noget sådant.
Udokumenterede bjælker i garage er spændende. Vi havde en også. Den så ud som på det første billede. Pænt lagt på en stolpe lavet af et eternitrør fyldt med beton. Bærende? Jo, det troede vi.
Der var meget dribleri med denne bjælke, da vi skulle rive denne garage. Husets ene gavlvæg går nemlig vinkelret mod denne bjælke omtrent midt i taget, så vi forudsatte, at bjælken var et oplag for den væg.
Da vi begyndte at rive, indså vi, at noget var mærkeligt. Blandt andet kunne man næsten stikke en blyant ind mellem denne bjælke og taget, hvor lasten fra væggen egentlig burde gå ned.
Da vi havde revet, så det ud som på det andet billede. Bjælken viste sig bare at være sat der, antagelig for at kunne hænge noget tungt op i.
Udokumenterede bjælker i garage er spændende. Vi havde en også. Den så ud som på det første billede. Pænt lagt på en stolpe lavet af et eternitrør fyldt med beton. Bærende? Jo, det troede vi.
Der var meget dribleri med denne bjælke, da vi skulle rive denne garage. Husets ene gavlvæg går nemlig vinkelret mod denne bjælke omtrent midt i taget, så vi forudsatte, at bjælken var et oplag for den væg.
Da vi begyndte at rive, indså vi, at noget var mærkeligt. Blandt andet kunne man næsten stikke en blyant ind mellem denne bjælke og taget, hvor lasten fra væggen egentlig burde gå ned.
Da vi havde revet, så det ud som på det andet billede. Bjælken viste sig bare at være sat der, antagelig for at kunne hænge noget tungt op i.
Senest redigeret:
anaitis
pinebar
Det, jeg spekulerer på, er, om det kan være en rest fra fragt eller montering... en planke er vel det maksimale, der kan få plads derunder.
Bjælken er jo temmelig stor (kan ikke målene i hovedet) ca. 400x250 mm og ca. 6 meter.
Det er den, som taget hviler på...
Æh, jeg hælder til at fjerne de der bånd, skal nok ned med en gipsplade for at lave en kabelgennemføring, så man kan benytte lejligheden til at kigge der!
Tak for alle de fornuftige svar og idéer!
Tror ikke det, taget bør jo være fæstet i ydervæggene, samt er metalbåndene for skrøbelige til den opgave!
pinebar
Nej, også det falder bort, for lidt plads under, ca. 20 mm. Desuden, den der boede der tidligere, og desuden lod garagen være, var ikke typen, der ville bruge det (pladsen i selve bjælken) til det.
Det, jeg spekulerer på, er, om det kan være en rest fra fragt eller montering... en planke er vel det maksimale, der kan få plads derunder.
Bjælken er jo temmelig stor (kan ikke målene i hovedet) ca. 400x250 mm og ca. 6 meter.
Det er den, som taget hviler på...
Æh, jeg hælder til at fjerne de der bånd, skal nok ned med en gipsplade for at lave en kabelgennemføring, så man kan benytte lejligheden til at kigge der!
Tak for alle de fornuftige svar og idéer!
Klik her for at svare


