Som rubrik lyder, så har vi en ret grov "puts" på indervæggene, i vores nye hus, som vi tænkte at få glattet ud og male, inden vi flytter ind. Den er rullet på og føles som en slags sand/maling/puts. Den er alt for grov til at bredspartle, vil jeg sige. Tilsyneladende ret almindelig i 70/80'erne, har jeg hørt. Der sidder sandsynligvis almindelige gipsplader bagved.

Nogen der ved, hvad det er for noget, og hvordan man får den væk?

(Jeg har desværre ikke bedre billeder på nuværende tidspunkt, da vi ikke har fået adgang til huset endnu)

• Stue med træbord, moderne stole, store vinduer, planter og grovpudsede vægge. Loft beklædt med trælameller. Lys og rummelig atmosfære.
Riv gipspladerne ned og monter nye. Det skulle være den mest tidseffektive måde. Så får du også gode nye overflader, som du derefter kan male og få et godt resultat.

• Synes
hscn
  • Laddar…
ser ud som "Artex" en tyk farve eller masse der kunne rulles, nogle indeholdt desværre meget asbest.

Åh, hvor grimt! Og jeg lærte noget nyt om 70'erne. Renoveringsgips? Dæk over!

Ups, ingen positiv respons. :dizzy:

Overvejer om en ordentlig vægsliber, men "Gör det själv"-linken giver lidt flere tips.

Hvis du overvejer at slibe, send en prøve ind, så du ved, at den ikke indeholder asbest.
Indeholder den asbest, er det ikke passende at slibe, da slibning er den absolut værste tænkelige metode til at bearbejde asbestholdige materialer.

• Synes
Adrian L og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.