Hej vedhæfter billede af stuegulvet/kælderloft undrer mig over hvilket materiale det er, og hvor meget det kan holde til.
Mvh
Udsnit af gulv/loft med synlig skader og ujævn overflade, muligvis beton eller lignende materiale.

Rør, der går igennem et murværk med hul i, omkring dem. Muren ser ru og porøs ud.

Loft med betonagtigt materiale og samlinger, muligvis strukturpaneler mellem dagligstue og kælder. Besøgende søger informationsmateriale og holdbarhed.

Siporex/ytong/letbeton.

Hvad det holder til er jo lidt svært at svare på selvfølgelig.

Typisk Siporex.

Tak for hurtigt svar. Ok men kan den klare 100 kg eller 1 ton. Tænkte have bøger og ret meget plus lidt andet. Ved ikke hvor meget de tåler.

Umuligt at sige da vi ikke kender til producenten og hvornår det er bygget. Mit letbetonbjælkelag skal holde for 400kg/kvm ifølge producenten. En gammel norm for boliger er 250 kg/kvm vil jeg huske, så det burde det klare iaf.

ser ud som om armeringen er skåret, hvilket ikke er godt, hvis det er midt i rummet, bør du måske ikke belaste det område alt for meget.

Armeringen er kappet ved element rören. Kun ude mod ydervæggen. Ok så måske man ikke skal stille noget der vejer 500 kg på 2*1 m :) så måske det går galt.

glyrion sagde:
Armeringen e kapad ved element rören. Endast ute mod ydervæggen. Ok så måske man ikke skal stille noget der vejer 500 kg på 2*1 m :) så går det måske galt.
Hvis du har en tung genstand, stil den op mod ydervæggen så skal det ikke være noget problem.

Tak tak så burde det fungere at stille en så tung ting ved ydervæg.

Hvis du afslørede, hvad du skal gøre, ville det være nemmere at give råd. Du taler om bøger, du kan skrue op alle de bøger, du har, uden problem og endda det største TV, du finder (næsten). Skal du lægge en etage mere til, så skal du måske overveje det, skal du stille et spabad med 2 kubik vand på gulvet, så skal du måske overveje det.....osv.

Prop og skrue i store dimensioner er en god måde at fastgøre ting i siporex. Selv letbetonskruer fungerer godt. Hvis det virkelig er tungt, er gevindstang og ankermasse bedst.

Det vil blive et akvarium på 450 liter plus lidt sten og ting på et hjemmebygget møbel og så vil der blive bøger i den anden ende af rummet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.