Hej. Jeg er begyndt at rive tapet ned herhjemme og blev lidt bekymret, da jeg ikke kunne genkende materialet på min indervæg.
Væggen lyder hul, materialet er relativt hårdt men kan nemt skrabes i med en skruetrækker.
Er der nogen risiko for, at dette kan være blåbeton? Ved nogen, hvilken type materiale det kan være?
Det jeg undrer mig over er, om ann har brug for noget specielt beskyttelsesudstyr udover maske, og om man skal behandle væggen på en speciel måde med hensyn til radon.
Tanken er at spartle og male væggen.
Det måske kan være en god idé at bestille nogle pucker til radonmåling hjem? Hvis du for nylig har købt huset, kan du måske tjekke med kommunen, om der tidligere er foretaget en radonmåling.
Det måske kan være en god idé at bestille nogle pucke hjem til radonmåling? Hvis du for nylig har købt huset, kan du måske tjekke med kommunen, om der er foretaget radonmålinger tidligere.
Det er en andelsbolig, skal tjekke med foreningen, om de har foretaget nogle målinger.