Skal forsøge at ordne, så døren til snedkerværkstedet holder op med at falde fra hinanden. Der sidder noget mærkeligt panel-lignende ting på den nu, har aldrig set noget lignende, så jeg har brug for lidt hjælp til at finde ud af, hvad det er, så jeg kan supplere det, der er itu.
Hele dørens yderside er beklædt med dette, hver panelbit er to "ribber" bred. Not og fer. Hvad pokker hedder denne?

• Slidt træpanel på en dør, med not og fjeder, der falder fra hinanden. Hver paneldel er to ribber bred. Hjælp ønskes til reparation.
  • Slidt trædør til værksted med smal, lodret panelbeklædning, hver panel med to ribber. Panelet er falmet og skaller af, håndtag på højre side.
Det er en panel som jeg har lært mig at den "hedder" Busspanel. Gissningsvis almindelig fra 40-60 tal. En tid hvor det var så moderne med smal panel at man høvlede så at hver brædt så ud som to.

larsbj sagde:
Det er en panel, som jeg har lært, at den "hedder" Busspanel. Gissningsvis almindelig fra 40-60'erne. En tid hvor det var så moderne med smal panel, at man høvlede, så hver bræt så ud som to.
Busspanel altså, mærkeligt navn. Lyder som om chancen for at finde sådan er ganske lille da. :(

Er ikke den dør hinsides enhver redning?

En ny lagdør kan man jo få for under en tusindlap.

KnockOnWood sagde:
Er ikke den der dør bortom al redning?

En ny lagerrumsdør får man jo for under en tusindlap.
Man kan jo renovere af andre grunde fx at

Man vil have den gamle dør/stil

Være ressourcebesparende både med penge og miljø

Desuden holder nok den der dør renoveret betydeligt længere end en tusindkronersdør.

Senest redigeret:
Nogen ny dør bliver der ikke, medmindre det er absolut umuligt at fixe den gamle. Hjemmelavet dør med helt egne mål, så nogen standarddør passer ikke. Må kigge rundt og se, om jeg kan finde nogen i nærheden, tak for tipset larsbj!

• Synes
larsbj
  • Laddar…
larsbj sagde:
...
Desuden holder nok den der dør renoveret betydeligt længere end en tusindkroners dør.
Jo, den bærer jo syn for sagn, som det hedder :cool:

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.