Jeg plejer at bruge almindelig spartelmasse købt på Rusta, når jeg sætter gipsplader op, men...
Det ser ud til, at fagfolk bruger noget andet. Se denne film.
Han bruger et pulver, som man blander i vand. Kan nogen fortælle mig, hvad det hedder på svensk og hvor man køber det? Mit gæt er gipsbruk, men jeg tager sikkert fejl.
Det ser ud til, at fagfolk bruger noget andet. Se denne film.
Han bruger et pulver, som man blander i vand. Kan nogen fortælle mig, hvad det hedder på svensk og hvor man køber det? Mit gæt er gipsbruk, men jeg tager sikkert fejl.
Der findes flere producenter af spartelmasse, der har lignende produkter i deres sortiment. Fordelen er, at man slipper for at købe og bære vand, og sådan en spartelmasse synker slet ikke eller kun lidt, men det kan man kompensere for, så hvis man er dygtig, kan det være nok med én spartling i skivesamlinger. Til hjemmebrug er det fint med færdigblandet spartelmasse, man har som regel tid til at vente på tørring, og de fleste er ikke så dygtige til at spartle 
Tak for dit svar. Hvad hedder produktet på svensk?nino sagde:
Der findes flere producenter af spartelmasse, der har lignende i sortimentet. Fordelen er, at man slipper for at købe og bære vand, og så synker sådan noget spartelmasse ikke, eller kun lidt, men det kompenserer man, så er man dygtig, så er det nok med en spartling i pladesamlingerne. Til hjemmebrug er det fint med færdigblandet spartelmasse, man har oftest tid til at vente på tørretiden, og de fleste er ikke så dygtige til at spartle![]()
Klik her for at svare