Hej, havde en vandskade i garagen som er repareret, og som har fået lov at tørre ud. Jeg tænker nu på at genetablere loftet, men har nogle spørgsmål.
1. Pappen som "hænger ned", er det en slags vindpap eller hvad bruges den til? Kan jeg i så fald lige så godt sætte et stykke bison (som jeg har til overs), eller skal det være en bestemt slags pap?
2. I dag ligger der glasuld og isolerer loftet. Gør det en forskel, om man blander glas/stenuld (da jeg også har stenuld liggende), eller forringes isoleringsevnen på nogen måde, eller er det ikke godt at bruge stenuld som loftisolering?
Enten tagpap, hvis det er tykkere.. alternativt vindbeskyttelsespap, hvis det er tyndere.
Behøver ikke at være der, hvis du har plastik over derefter.
Men er rummet konstant opvarmet?
Så er det ok med plastik, ellers ville jeg have fjernet den.
Ingen problemer med at blande glas- og stenuld.
Enten tagpap, hvis den er tykkere... alternativt vinduesisoleringspap, hvis den er tyndere.
Behøver ikke at være der, hvis du har plastik over siden.
Men er rummet konstant opvarmet?
Så er det ok med plastik, ellers ville jeg have fjernet det.
Ingen problemer med at blande glas- og stenuld.
Det er jo opvarmet med vedligeholdelsesvarme efterår/vinter/forår, sommeren varmer sig selv 😁 Så plasten kan blive. Forstod faktisk heller ikke, hvorfor der sidder vindpap, når plastikken allerede er der. Men da det er et modulhus, gjorde man det nok bare. Eller måske blev det sat under byggetiden af en eller anden grund.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.