Hej!

Begyndte at rive kælderstue i 50'er hus ned i dag og fandt følgende bag en opstillet væg mod gavlen.
Hvad er det for et materiale? Ligner glasfiber.

Kan tilføje, at da der blev drænet for to år siden, blev et stort hul på ydersiden opdaget, som blev muret til. Tidligere gik der centralvarmerør ind på dette sted (fælles kedel for hele området) En delvist blottet væg med gult materiale, muligvis glasfiberisolering, i et 50'er hus. Væggen viser tegn på tidligere rørføring. Væg indeholdende isoleringsmateriale, muligvis glasfiber, bag en opretstående væg i en kælder i et 50'er hus. Billede af en væg i et 50'er hus, hvor isoleringsmateriale bag vægbeklædning er synligt, muligvis glasfiber, med tegn på tidligere reparationer. Gul isolering bag en væg, muligvis glasfiber, fundet under renovering i et 50'er hus. .

Ja, det ser ud til at være glasfiber.

Stefan N sagde:
Ja, det ser ud til at være glasfiber.
Ja glasfiber er det nok, spørgsmålet er, hvad det laver i kælderen :wow:.

Er der en åbning der i væggen også?

Det er glasfiberarmeret polyester noget sjusket der lamineret.

Stefan N sagde:
Är det nån lucka där i väggen också?
Ja, det er en luge med nogle rørstumper, der går lige igennem. Som jeg har skrevet ovenfor, så tror jeg, at rørene til centralvarmen kom ind den vej før, men jeg er ikke sikker. Det er lidt mærkeligt, at man har dækket næsten hele. Jeg må nok få en murer herud for at se, om lugen kan fjernes og hullet mures igen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.