Har en væg som jeg først troede var gips da den lyder hul. Hører dog ingen bjælker når jeg banker på væggen hvilket jeg hører i andre gipsvægge i lejligheden. Når jeg borer (med almindelig boremaskine ej slag) så er der ikke så meget modstand. Materialet er mørkegråt og der er ingen "tomrum". Lejligheden er bygget i midten af 50'erne. Tanken var at sætte en elfa-bogreol op. Kan det være en form for letbeton?
Helt almindelig blå Ytong som var populær på den tid.D doroni sagde:Har en væg som jeg først troede var gips da den lyder hult. Hører dog ingen bjælker når jeg banker på væggen, hvilket jeg hører i andre gipsvægge i lejligheden. Når jeg borer (med almindelig boremaskine ikke slag) så er der ikke meget modstand. Materialet er mørkegråt og der er ingen "hulrum". Lejligheden er bygget i midten af 50'erne. Tanken var at sætte en elfa-bogreol op. Kan det være en form for letbeton?
Den variant af ELFA-hylde sidder jo dårligere end den variant, hvor man fastgør i de vertikale skinner, det bliver flere fastgørelser. Men en 6mm skrue i letbeton sidder meget godt. Der bliver heller ingen direkte trækkræft udad. Med 6 skruer burde den derfor
Holde til mange 100kg. Jeg ville ikke have tvivlet på det.
Holde til mange 100kg. Jeg ville ikke have tvivlet på det.
Kør med almindelig plast, hvis du bruger en i metal, som udvider sig mere, er der risiko for, at den sprækker, meget porøst materiale. Som bonusinfo: Forsøg ikke at skrue tæt på en dørkarm og for pokker brug ikke karmskruer til at fæstne en ny dørkarm
(taler af egen erfaring, dørfoderet og tapetet holdt den væg sammen bagefter).
der findes jo huller i hængeskinne også så jeg kan jo skrue 1-2 skruer pr. skinne også så bliver det ekstra sikkert.J Johan456 sagde:Den variant af ELFA-hylde sidder jo dårligere end den variant, hvor man fastgør i de vertikale skinner, det bliver flere fastgørelser. Men en 6mm skrue i letbeton sidder meget godt. Der bliver jo heller ingen direkte trækkræft udad. Med 6 skruer burde den derfor
holde til mange 100kg. Jeg ville ikke have tøvet med det.
Klik her for at svare