Min kompostkværn fra biltema stoppede med en gren i, som jeg ikke kan få ud. Det ser ud til at være en rense-luge, men den er lukket med mærkelige skruer. Nogen der kan hjælpe mig med at identificere? Den der ser ud som en torx har en tap i midten med.
Biltema har sæt med dem. Den ene hedder vel triwing eller noget, og torx med pigg i er almindelige torx, der er lidt "tyverisikrede" eller hvordan man nu skal beskrive dem. Der findes bits med hul i til piggen.
Jeg har et bitssæt med 109 dele. Tror ikke det kostede mere end en hundredel på Jula/Biltema/vardetnuvar. Tilsyneladende har man brug for mindst så mange, for der er altid nogen der skal drille en når tingene skal åbnes eller spændes, hvad enten det er ved at bruge 5/64-tommers på en insexnyckel, sætte en pig i torxen eller have tre spor i stjerneformation.
Ja, det der er jo lidt af et kapløb. Der kommer nye sikkerhedsskruer, og kort derefter kommer der bitsæt, der indeholder den tilsvarende bit. Jeg bliver lidt irriteret over, at producenterne bliver ved og insisterer på dette. Hvis man vil ind, så kommer man ind. Den eneste måde at forhindre det på lidt er at lime alt sammen. Det har andre ulemper på f.eks. ovennævnte kompostkværn.
Som allerede nævnt er det dels en Torx TR, dels en Tripoint på billedet.
Jeg har også et sæt til at komme ind i det meste, mest af principielle grunde. Jeg har dog brugt det en gang for at åbne en pumpe, hvorfor den nu skulle have sikkerhedsskruer.
Min kompostkværn fra biltema stoppede med en gren i, som jeg ikke kan få ud. Det ser ud til at være en renseluge, men den er lukket med underlige skruer. Er der nogen, der kan hjælpe mig med at identificere? Den, der ser ud som en torx, har også en spids i midten. [billede]
Det her med Torx TR var en nyhed for mig for bare nogle uger siden. Men til min glæde opdagede jeg, at jeg også havde sådanne bits i min bitssæt. Det var almindelig Torx i den ene ende og Torx TR i den anden ende af skruetrækkerne.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.