Hej!

Har lidt usikkerheder inden vi skal lægge ny parket. Vi rev det gamle parket op, og under dampspærren så vi små områder med fugt, striber på nogle decimeter. Tog dampspærren af, og en ret stærk duft af akvarium dukkede op. Det har jo lige regnet meget i en hel uge, så jeg er ikke overrasket over, at der er fugt i pladen lige nu.

Men bør vi gøre noget ved duften? Den vil man jo ikke risikere skal blive hængende og begynde at snige sig op fra gulvet?

Er en 1-plans villa med Gulvvarme fra -58 i gulvet 🤠

Taknemmelig for tips og råd!
 
  • Opbrudt gulv med synlig beton og fjernet fugtspærre i et rum, plastbelægning ligger ved siden af, afslører fugtpletter.
  • Gulv med fugtskjolder under fjernet parket, viser ujævne mærker og mørkere pletter, potentielt på grund af regnindtrængning i en ældre bolig.
Hvis I ikke har mærket lugten siden 1958, er det nok ganske trygt at lægge en ny fugtspærre og fortsætte.
Fra navnet "fugtspærre" kan man jo mistænke, at det fungerer præcis som det skal, hvis I ikke har bemærket noget tidligere.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.