Hej! Jeg er i gang med at renovere et gæstetoilet, altså kun med toilet og håndvask. Når jeg læser i reglerne, står der, at et sådant rum kun behøver "vandafvisende overflade". Jeg kan dog ikke se nogen definition på, hvad der menes med dette. Mit spørgsmål er, om jeg har brug for en gummimembran på gulvet, som foldes op mod væggen, før jeg fliser? Eller er fliser og klinker tilstrækkelige som vandafvisende overflade? Jeg kan også tilføje, at under flydespartlen gemmer der sig en gammel gummimåtte fra way back. Den er ikke helt intakt mod væggene, men den dækker hele gulvet.
Som altid, taknemmelig for svar.
Som altid, taknemmelig for svar.
Undrer det samme som ovenfor. Er det nok med gips på væggene, som man derefter fliser en halv plade op på fra gulvet set. Altså, fliser/klinker efter gulvet (beton), gips på væggen som man fliser et stykke op mod?Skåneskutan sagde:
Hej! Jeg er i gang med at renovere et gæstetoilet, altså kun med toilet og håndvask. Når jeg læser i reglerne står der, at sådan et rum kun behøver "vandafvisende overflade". Kan dog ikke se nogen definition af, hvad der menes med dette. Mit spørgsmål er, om jeg behøver gummidug på gulvet, som bukkes op mod væggen, før jeg fliser? Eller er fliser og klinker tilstrækkeligt som vandafvisende overflade? Jeg kan også tilføje, at under flydebetonen gemmer der sig en gammel gummimåtte fra way back. Den er ikke helt intakt mod væggene, men den dækker hele gulvet.
Som sædvanlig, taknemmelig for svar.
Selvfølgelig skal der være tætningslag under klinker, og ligger der et gammelt tætningslag under flydespartlen, skal det væk. Ellers kan du lukke vandet inde mellem tætningslagene.
Her findes selve definitionerne fra Boverket. De konkretiseres i deres Almindelige råd for BBR:
https://www.boverket.se/sv/PBL-kuns...gregler/fuktsakerhet/badrum-och-andra-vatrum/
Desuden findes jo BKRs regler at læse for detaljer vedrørende branchestandarden.
Her findes selve definitionerne fra Boverket. De konkretiseres i deres Almindelige råd for BBR:
https://www.boverket.se/sv/PBL-kuns...gregler/fuktsakerhet/badrum-och-andra-vatrum/
Desuden findes jo BKRs regler at læse for detaljer vedrørende branchestandarden.
Ok, tak.
Klik her for at svare