Har haft en håndværker hjemme hos mig og min sambo, som bl.a. har flyttet et dørhul i badeværelset. For at få op det nye dørhul blev en VVS'er nødt til at fjerne de tidligere vandrør, der løb langs væggen, disse gik bl.a. langs med brusehjørnet. Bagefter har jeg nu lånt en fugtindikator af en ven for at tjekke om borehullerne ved brusehjørnet havde lukket fugt ind, men det så roligt ud, den indikerede på 2,5-3,5 %. I gulvet under borehullerne indikerer den derimod på en fugtighed mellem 8-10 %. Hvad betyder disse værdier? Er dette noget jeg skal bekymre mig om eller er det normalt? Har som det måske bemærkes meget begrænset viden inden for området, men meget respekt for vand....

Taknemmelig for hjælp.

Måler du ovenpå plastmåtten eller i klinkefuger? Det interessante er jo, hvordan underlaget har det under tætningslaget. Eller er I ved at renovere og har revet gulvet op? I så fald, hvad lå der for tætningslag?

Målingen gjorde jeg i klinkefugerne, og over klinkerne. Vi er i gang med en renovering, men har ikke rørt gulvet eller væggen med borehullerne i. Min tanke var (efter råd fra kammerat) at fylde borehullerne op med silikone og derefter fuge over dette. Jeg ville derfor tjekke, om der var nogen fugt "indenfor" fliser og klinker, før jeg fyldte "lortet" op...

Aha. Det er helt uinteressant, om der er fugt i fugerne og under fliserne. Eller snarere, det er der altid. Det tætte lag sidder under fliserne, oven over det kan det være så vådt, som det vil. Gør som du havde tænkt, og put en masse silikone i.

Stort tak for konkrete svar Jon. Jeg og min pung sover nu tryggere :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.