På billederne under punkt 4. (Første side i tråden) ser man de lige rør. På det ene billede er isoleringen til et af de lige rør åbnet. Det er samme glasfiber under, men så er det mere som en pap (det mørkerøde), og så kommer gipsen med hvid maling....

gungunsen sagde:
Toppen, tak for markeringen i billedet :)
Så mangler der kun et sidste spørgsmål:
Vi har nogle lige rør, der har samme gipbinde på ydersiden. Ser ret jævne ud og som om de blev lavet på stedet, præcis som bøjningen.
plejer der at være noget andet under der eller er der risiko for asbest der også?
Under mine år som asbestsanitør stødte jeg aldrig på asbest på strækningerne af rør. Man brugte det kun i bøjningerne. Er du i tvivl, kan du jo prikke lidt med en kniv. Sandsynligvis finder du det samme uld, som du har indrammet med rødt, altså helt ufarlig.

S
Arbejdlederen fra saneringsfirmaet, jeg havde hjemme, sagde, at der er asbest på et par varmerør på de lige strækninger. Men det er penslet direkte på det galvaniserede rør under isoleringen, og han foreslog at udskifte hele røret (det er alligevel gammelt) i stedet for at asbestsanere det. Man skal ellers skrabe og slibe det væk.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.