Hej
Jeg kommer til at skulle fjerne/sætte denne lamel på hegnet ofte. Derfor er det ikke passende at bruge almindelige skruer til at fastgøre den. Så hjælp mig med at finde på en opfindsom måde at fæstne den på? Kravet er, at det skal gå hurtigt. At netop denne lamel buer ud nogle mm kan jeg leve med. Men jeg vil heller ikke have, at det ser forfærdeligt ud.
En mulighed er, at jeg borer et hul i reglen og sætter en gevindindsats i. Så fastgør jeg lamellen med en gevindskrue igennem.
En anden løsning er, at jeg sætter nogle clips eller lignende, som jeg fæstner lamellen mod reglen med. Hvilke clips det skulle være, har jeg ikke helt regnet ud endnu, men det kan I måske hjælpe mig med
. Giv gerne forslag til ting, der kan købes hos fx Clas Ohlson og lignende.
Jeg kommer til at skulle fjerne/sætte denne lamel på hegnet ofte. Derfor er det ikke passende at bruge almindelige skruer til at fastgøre den. Så hjælp mig med at finde på en opfindsom måde at fæstne den på? Kravet er, at det skal gå hurtigt. At netop denne lamel buer ud nogle mm kan jeg leve med. Men jeg vil heller ikke have, at det ser forfærdeligt ud.
En mulighed er, at jeg borer et hul i reglen og sætter en gevindindsats i. Så fastgør jeg lamellen med en gevindskrue igennem.
En anden løsning er, at jeg sætter nogle clips eller lignende, som jeg fæstner lamellen mod reglen med. Hvilke clips det skulle være, har jeg ikke helt regnet ud endnu, men det kan I måske hjælpe mig med
Kommer jo an på, hvad den skal kunne holde til. Gångjärn er ikke en mulighed?
Medlem
· Västra Götaland
· 257 indlæg
Et nøglehulsbeslag burde jo fungere, som du feller ind i spjældet. Så skruer du bare en passende skrue i reglen, så kan du nemt løfte det på og af.
Koster ikke mange kroner.
Koster ikke mange kroner.
Medlem
· Västra Götaland
· 257 indlæg
To mener jeg selvfølgelig.. Et oppe og et nede
.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 indlæg
Vinkelkrog i spjældet og hul i reglen.
Vinkelkrog er nok en Clas O dims.
Protte
Vinkelkrog er nok en Clas O dims.
Protte
Magneter
Tænk på, hvor nysgerrig jeg blev på årsagen til at kunne tage en spjæld af på midten på den måde.
Tak for alle forslag! Det endte med, at jeg bestilte en flok med hängbleck hos Clas Ohlson
.
Senere bemærker jeg, at I er ret nysgerrige om årsagen
. Hvis I kigger i underkanten af hegnet, kan I ane årsagen. Meget svært at se dog
Senere bemærker jeg, at I er ret nysgerrige om årsagen
Årsagen til det hele er, at jeg har beslaglagt hegnet. Så nu kan jeg "hækte af" en sektion af hegnet meget hurtigt. Godt når jeg har brug for at komme ind med ting i haven og forbi hegnet. Så nu kan jeg gøre det værktøjsløst uden at skulle finde skruetrækker og ting frem.
Klik her for at svare