Jo du bør lægge dampspærre. Der findes en levende diskussion om dampspærre vs dampspærre men begge gør jobbet

D Daniel 109 sagde:
Jeg ser ingen plade hverken i TS skitser eller indlæg. Hvor har I fået det fra?
Jeg troede, det så ud til at være plade på billedet i #1, men ved nærmere eftersyn af billedet så kan det være bare beton, selvom jeg stadig synes, det er svært at afgøre. Ret skal være ret.

Hvis der ikke er nogen plade, så er situationen jo lidt bedre.

Altså en fordel med dampbremse bliver, at fugt kan gå ned mod den "avfuktare" som du siger skal installeres.. Med "spärr" så er det stop... Har du cellulosa så vinder du mere på dampbremse end spärr... Så kan nogen hævde anderledes så meget som muligt da der altid har været to lejre i dette spørgsmål.. Du kan sikkert få nogen til at komme og måle op, hvor meget betonen modvirker da den er luftsikker men ikke en diffisionsspärr... Du vil selvfølgelig ikke have mindre modstand i gulvet mod, hvad man kalder trossbotten, (din beton).

Det er ligesom mest din beton, som bestemmer, hvad du behøver ovenfor.. Cellulosa er helt ok, men der findes også forskellige dampbremser og hvor meget de skal lade igennem... En bremse er altid en bremse..

Skal han affugte boligen med en affugter i krybekælderen? Der er ingen fordel ved at slippe fugten ned i gulvet.

D Daniel 109 sagde:
Skal han affugte boligen med en affugter i krybekælderen? Der er ingen fordel ved at lade fugten trænge op i gulvet.
Nej, han affugter selvfølgelig krybekælderen, men da fugt ovenfra kommer derned, er det vel godt at kontrollere det? Fugt bevæger sig mod den koldere del.. Er vi enige der? Nu vender du pludselig på dine tidligere udsagn?...

Hvis brugeren så har en dampbremse og gulvvarme, burde det være det bedste...
"Men jeg siger, at han bør teste trægheden i betonen, så fugt ikke ophobes i isoleringen." Det gælder uanset, om du sætter en spærring eller en bremse.

Med gulvvarme vil rummet være koldere end gulvet, så fra gulvvarmen vil fugten trækkes både opad og nedad derfra. Jeg synes, at en dampspærre er god her, fordi gennemtrængeligheden i betonen er ukendt. Hvis det bare er almindelig beton, spiller det ingen rolle, om man bruger dampspærre eller dampspærre. Men dampspærren er dyrere, så man kan spare lidt.

Betonen er mere gennemtrængelig end en fugtspærre under alle omstændigheder. Fugtspærre vil fungere. Sandsynligvis er den almindelige gulvbelægning tilstrækkelig.

Det endelige gulv vil sandsynligvis blive limet, hvis det nu betyder noget. Limet egetræsparket, der lægges på en slags renoveringsgulv, der ligger ovenpå gulvspånpladen.

Købt dampbremse på bauhaus med universaltape! Det føles godt.

• Synes
Rabbithole
  • Laddar…
Det bliver sikkert godt.

Hvordan regner du det ud?... Spørgsmål: hvornår er betongen så ikke det?
Ser dine tidligere svar og bliver lidt bange for, at du synes så meget men tilsyneladende ikke ved så meget..

Forsøger at forstå, hvordan dampspærren skal monteres. Er det nok at hæfte ydersiden og bare tape samlingerne? Eller skal også de ydre kanter tapes mod reglerne?

At købe ångspærre og tape i Sverige er dyrt... Og du skal selvfølgelig følge rek. Info... Man skarver og taper.. Hvis du vil have en god pris på det hele PM mig, så skal du se, at du sikkert slipper med 40% af omkostningen i forhold til at købe fra dem i byggemarkedet..

Senest redigeret:
Okay! Tak!

Har allerede købt ångbroms :)

Ok.. Så er det
O oskarsch sagde:
Okej! Tak!

Har købt dampspærre allerede :)
bare at tape på.. Overlap på mindst 20 cm..

Tør jeg spørge, hvad du betalte for ångbromsen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.