Tror Dalmasen har tolket betongen som en TRP.

W witten sagde:
Tror Dalmasen tolkat betongen som en TRP.
Du har en hel del ret i det... Jeg spurgte om pladen i tidligere indlæg... Fik ikke noget svar om, at det ikke var plade, så jeg fortsatte med at tro, at det var det. Trodde det var betong og TRP eller variant med samverksamplåt... Det er ikke almindeligt i boliger, men man ved aldrig hvem der projekterer en ejendom...

Beton er ikke en diffusionsspærre, så der vil altid være fugt i nogen grad...

• Synes
witten
  • Laddar…
Jeg beskriver det som at "betonkassetterne i bjælkelaget er riflet" i første indlæg, og tænkte at I taler om "plade" som en slags fag-term :)

• Synes
witten
  • Laddar…
O oskarsch sagde:
Jeg beskriver det som at "betonkassetterne i bjælkelaget er riflet" i første indlæg, og tænkte at I taler om "plade" som en slags fack-term :)
Det er intet at diskutere.. Jeg misforstod dig.. Slå det ud af hovedet...

Du måske indser, at din påstand passer bedre på en anden.....

D Dalmas71 sagde:
Helt OK, du ved ikke, hvad du taler om...

D Daniel 109 sagde:
Du måske indser, at dit udsagn passer bedre på en anden.....
Stadig på dig... Det du hævder, stemmer ikke i alle situationer...

Er det vigtigt for dig at få ret og det sidste ord eller at brugeren får hjælp? Du virker lidt ustabil...

Det er altså bare beton, fremragende! Så er det bare at gøre ifølge billedet du postede

Rabbithole Johannes Carlsson sagde:
Det er altså bare beton, fremragende! Så er det bare at gøre ifølge billedet du postede
Rabbithole Johannes Carlsson sagde:
Johannes.. Brugeren skriver "ångspärr" i billedet men linker til ångbremse.. Hvad var det du tænkte, vedkommende skulle følge? Bremse eller spærr?

Mente dampbremse og tog fejl af begreberne i skitsen.

Dampbremse er det, jeg forstod det som, at jeg blev tipset om.

• Synes
Rabbithole
  • Laddar…
O oskarsch sagde:
Mente dampbremse og tog fejl med begreberne i skitsen.

Dampbremse er det, jeg forstod det som, at jeg blev tipset om.
Jeg tror nok en dampbremse fungerer helt ok for dig... Du har gulvvarme, siger at du skal have affugter i krybekælderen... Sæt en ekstra måler på luftfugtighed så har du styr på det... (Batteridrevet trådløs lille ting). Sørg for at have spærre mod jord...

Jeg tænkte på den, som TS linkede til, og det er af den type, som isoleringstillverkarna plejer at anbefale i forbindelse med cellulosa isolering. Dampspærre altså, begreberne er ofte let forvirrende

Dampbarriere fungerer også, og er generelt billigere.

D Daniel 109 sagde:
Dampspærre fungerer også, og er generelt billigere.
Brugeren har fordel af, at gulvvarmen kan opvarme en del af den øvre isolering og på den måde få fugt til at gå igennem dampbremsen. Varmen vil trække fugt med sig som ventilationen tager med sig, selvom fugt også vil drages mod den koldere del... Læs jeg et sted om Ftx eller var det i en anden tråd?

Senest redigeret:
Nej, det findes ingen fordel med en dampbremse.

D Daniel 109 sagde:
Nej, det finns ingen fördel med en ångbroms.
Så jeg skal ikke lægge ångbroms længere?
D Dalmas71 sagde:
Användaren har fördel att golvvärmen kan värma upp en del av övre isolering och på så sätt få fukt att gå igenom ångbroms.Visst kommer även fukt att dras mot den kallare delen men värmen drar med sig fukt som vent tar med sig... Läste jag någonstans om Ftx eller var det i annan tråd?
japp. Har FTX installerat i huset.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.