Hej

Skal installere FTX og er i gang med at fjerne tilluftsventiler, og så ser jeg, at det ene hul er taget i bæringen over vinduet. Hullet er 110mm i diameter og sidder 160mm fra reglen på venstre side, hvor bæringen begynder. Bæringen er 50mm tyk og 220mm bred.

Nu til mit spørgsmål. Bør jeg på nogen måde forstærke bæringen, eller vil den klare sig? Vi har ingen overetage, det er tag med spær ovenover.
 
  • Hul i bærende trælinje over vindue med ventilation, 110 mm i diameter og placeret 160 mm fra venstre side. Diskuterer behov for forstærkning.
  • Loft med lys, vinduer med karm og ventilationshul, stige ved væg; renoveringsprojekt med fokus på fjernelse af ventilationsventiler.
Spiller vel ingen rolle. Hullet har vel været der siden huset blev bygget, for øvrigt meget lille påvirkning så tæt på opbakningen for bærlingen.
 
Tak for svaret GoC. Ventiler blev installeret for et par år siden og inden vi købte. Så de har ikke været der siden huset blev bygget. Men ellers ser det ok ud? Jeg selv resonnerer sådan her så hullet er i midten (vertikalt) af bjælken. Havde det været i nederste kant, så havde det måske været mere aktuelt med forstærkning.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.