D09
corre sagde:
Nja, jeg er lidt anti med at bryde lecaen. den er ret følsom som det er mod trykbelastninger. Og det er ret svært at få balken i modspænd og uden at lave et kæmpe hul.
Har du allerede balken? Ellers tror jeg, at vinkeljernsløsningen er lettere at arbejde med.
Du kan save ud sporene med vinkelsliberen, bore et par huller og derefter slå vinkeljernet ind indefra rummet. Så behøver du aldrig tage det fra den anden side.

Alt3, så bruger du et fladjern på væggen som du ikke kan komme til, som er skruet med letbetonskruer i den tværstillede væg.
I dette svejser du fast vinkeljernene, så slipper du for risikoen ved at slå noget i kaklen på den anden side.
Det bliver som et stolpejern da.
Ligesom dette, bare meget større og med vinkeljern.
[link]

alt4
Svejse en ram i vinkeljern, som en fotoramme. Så sporer du i lecaen på hver side og monterer denne ramme i hullet og skruer den med letbetonskruer.
Derefter er det bare at hugge jernet ;)

Vigtigt er højden på vinkeljernet, mindst 80 mm højt på den horisontale side, det er den der kommer til at tage lasten.
Grymt som altid :)

Nej, balken er ikke købt, mest tankebaner :)

Luter mod at blive en som jeg forstod det alt4, dvs ramme med vinkler, hvor man banker en firkant med vinkel på ydersiden og som man bolter fast :)

Burde det være nok med at gå ind typ 20 cm i lecaen og 10 cm i vinklerne. Hvileplan ca. 15 cm på yder- og indervæg?

• Synes
corre
  • Laddar…
D09
Kom over en h bjælke gratis, så jeg går desværre imod de gode tips og kunne ikke lade være med at bruge den.

Havde glemt hvor meget det støver og bøvler med at lave større huller i leca

Indtil videre ser det ud til at en vinkelsliber er stået af på grund af alt støvet, der trækkes ind i motoren og brandalarmen er gået i gang he he

Godt at kæresten ikke har set det "rene" vasketøj i kælderen endnu ;)

Vægniche med leca-blokke og rødmærkede laserlinjer, viser tegn på indgreb og slibning for installation af H-bjælke under renovering.

D09
Rustent vinkeljern indsat i betonvæg, muligvis under renovering.

Næsten i men tid at hente ungerne :)

Nu fatter jeg hvorfor en lang vinkeljärn ;)
Havde gået liiiite hurtigere

• Synes
corre
  • Laddar…
D09
Billede af en væg med en ståldrager installeret i et udskåret hul. Uisolerede vægge og et markeret rødt streg ses. Arbejdsværktøj er synligt.

Bjælken på plads, hullet klart :)

Omkostninger

1 kapsav der begyndte at brænde på grund af alt støvet
2 klinger til fliser / mursten til bajonetsav
4 ansigtsmasker og en evig hakken / saven...

Har stadig ikke fundet mine bilningsmejsler... ;)

Næste gang du skal lave huller i leca...... bor en hullinje, så du kan få dit skarpeste savklinge til bajonetsaven ind. Derefter fuld gas på saven, og du er færdig på et par minutter. Ja, det ryger som bare fanden.

Sort savklinge til tiger sav med spidse tænder, ideel til skæring gennem Leca blokke i et byggeprojekt.

• Synes
D09
  • Laddar…
Tror du ville have klaret det lille hul uden at forstærke med jern, men det skader jo ikke.

D09
smurfen72 sagde:
Tror du havde klaret det lille hul uden at forstærke med jern men det skader jo ikke.
Ha ha ja, begyndte at indse, at det virkede ret stabilt, men nu for pokker ;)

Ja, gjorde det også til sidst med tigersaven. Pokkers forskel på fart :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.