Hejsan, er i gang med at renovere vores entréetage, og vi har både indervægge og ydervægge, der er af Leca.
De er på deres side pudsede og andet.
Vi overvejer at montere renoveringsgips direkte på væggene for at dække huller og andet samt få en glat overflade.
Hvad bør man bruge for lim, samt er der nogle skruer, man kan bruge til at fastgøre gipsen mod Leca.

Jeg foreslår, at du reparerer pudset eller lader pudse væggene om i stedet.

• Synes
Jochi
  • Laddar…
F fribygg sagde:
Jeg foreslår, at du reparerer pudset eller lader pudse væggene om i stedet.
Hvorfor ikke sætte op renoveringsgips?

gustavholm gustavholm sagde:
Hejsa, jeg er i gang med at renovere vores entré og vi har både indervægge og ydervægge, der er lavet af Leca.
De er på sin side pudsede og andet.
Vi tænkte på at montere renoveringsgips direkte på væggene for at dække huller og andet samt få en glat overflade.
Hvad bør man bruge til lim, og er der nogen skruer, man kan bruge til at fastgøre gipsen mod Leca.
Jeg brugte meget selv ARDEX S 48 i mit projekt.

• Synes
Matti_75
  • Laddar…
Hvorfor ikke sætte op renoverings gips?
Aldres ikke med ynde, "må" spartles for at få jævn væg

H Håbbe01 sagde:
Jeg brugte meget selv ARDEX S 48 i mit byggeri
Ved du om der findes noget billigere haha 😂😱

Desværre ikke, men den er drøj :)

Vil du have det billigt skal du jo reparere den eksisterende puds selv.

Senest redigeret:
Gipsbrug fungerer godt til at lime med, dog anbefaler jeg almindelig gips i stedet for renoveringsgips, den tynde er så slatten, at det er svært at få den god, synes jeg.

• Synes
gustavholm
  • Laddar…
P pjkw sagde:
Gipsbrug fungerer godt til at lime med, dog anbefaler jeg almindelig gips i stedet for renoveringsgips, den tynde er så slap at det er svært at få den god synes jeg.
jaha jag tänkte renoveringsgips pga att dem är lättare.

der findes ergolite som er 25% lettere end standardgips

Tænk på at papiret på bagsiden af gipsen kan mugne, hvis du sætter det på ydervæggen

Matti_75 Matti_75 sagde:
Tænk på, at papiret på bagsiden af gipsen kan mugne, hvis du sætter det på ydervæggen
Bliver nok at spartle

Düsseldorff
Sådanne tråde bliver jeg så fandens træt af. TS, du skal renovere for år frem, men en fornuftig lim til 1000 kroner er for dyrt? Utroligt.

• Synes
pjgb
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff sagde:
Sådanne tråde bliver jeg så fandens træt af. TS, du skal renovere for år fremad, men en fornuftig lim til 1000 kroner er for dyrt? Utroligt.
Læste at gipsbruk fungerede udmærket til formålet men nu er det ligemeget IOM hvad jeg forstår så er det at foretrække at forsøge at reparere væggene samt spartle dem for at få en jævn overflade.
Da gips direkte på væggen ikke var så godt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.