8,701 læst ·
37 svar
9k læst
37 svar
Hul til krybekælder
Ja det får gå i värsta fall at tage det udefra, men jeg undgår det i det længste.
Tak så meget for billederne! Ser meget fint ud, godt at se hvordan det ser ud.
Ja jeg har læst den tråd, men ifølge svar i denne tråd så kan man ikke gøre så, for så underminerer man bjælkelaget?
Tak så meget for billederne! Ser meget fint ud, godt at se hvordan det ser ud.
Ja jeg har læst den tråd, men ifølge svar i denne tråd så kan man ikke gøre så, for så underminerer man bjælkelaget?
Efter at have læst tråden talte jeg med en hulborer, som jeg har samarbejdet med i et stykke tid, og nævnte dit problem. Han sagde, at "nedgange i erge-bjælkelag har vi gjort i 30 årR rqx sagde:
Da jeg har bevaret tegningerne i original, tænkte jeg, at det kunne være nyttig læsning!R rqx sagde:
Der står hvilken type af afveksling du behøver for hulboringen, hvis du gør det indefra.

Byggeveteran
· Åland
· 2 077 indlæg
Jeg antager, at garagepladen er kantforstærket med en armeret vot, måske 30 cm høj. Derefter skal du også igennem krybekældervæggen (alligevel). Hvis du laver hul et andet sted i væggen mod haven, er der jo "kun" murværket at lave hul i. Foranstaltninger for at styre overfladevand væk fra muren skal tages.R rqx sagde:
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Med adgang til originaltegninger er der jo mulighed for at lave en kontrolleret hulboring. Arbejdet med at afveksle tilbageværende pladedele er dog ikke helt uproblematisk. Selv med disse forudsætninger er der stadig en risiko for, at hulboringen havner uhensigtsmæssigt i forhold til planløsningen. Arbejde med at transportere materiale ud fra krybekælderen via et hul i bjælkelaget er næppe ideelt.
Tak for billederne, nyttig information
Tak, så forstår jeg!
Vi må håbe, at jeg får de originale tegninger, når vi får adgang til huset, så vi kan lave en rigtig vurdering. Vi har fotograferet ned, så det virker som et godt miljø, men vil måske have en fugtmåler samt installere ventilation/affugter. Måske plastmatte også.
Tak, så forstår jeg!
Vi må håbe, at jeg får de originale tegninger, når vi får adgang til huset, så vi kan lave en rigtig vurdering. Vi har fotograferet ned, så det virker som et godt miljø, men vil måske have en fugtmåler samt installere ventilation/affugter. Måske plastmatte også.
Lyder godt det. Kan man regne med, at den støbte plade ovenover ikke har nogen bærende funktion? Eller plejer den at fordele laster ud til kanterne?R rqx sagde:
Klik her for at svare