R rqx sagde:
Skulle det være bedre at tage en hel kassette op end at lave et hul i en, hvordan hænger det sammen?
Tager du en hel kassette op, erstatter du den med noget, der har et mindre hul i sig, men som er udformet, så den holder alligevel. Tager du hul i en kassette, risikerer du, at den falder sammen.
Jeg synes dog ikke, ideen med at tage en hel kassette op er særlig realistisk.

J justusandersson sagde:
Tager du en hel kassette op, erstatter du den med noget, der har et mindre hul i sig, men som er udformet, så det holder alligevel. Tager du hul i en kassette, risikerer du, at den kollapser.
Jeg synes dog ikke, ideen med at tage en hel kassette op er særlig realistisk.
Nej, det er ikke realistisk, men jeg ville vide det, så jeg forstod. Det burde jo være muligt at lave huller senere i præfabrikerede elementer, forstærke hullet eller noget, synes man.

R rqx sagde:
Det borde ju finnas sätt at lave hul i efterhand i prefabricerade element, forstærke hullet eller noget synes man
Da må man fremstille et nyt element, med armering der tager hensyn til hulet, ellers holder det ikke.

Jeg bor i et hus på erge-bjælkelag bygget i 1967!
Indgangen til krybekælderen er igennem fundamentmuren i garagen, hvor også fyrrummet er!
Har du et garage eller et skur, så tag det den vej.

Er krybekælderen fugtig, vil det garanteret lugte af røv, indtil du får styr på det, hvilket kan tage tid.

Hej, garagen er på plade i tilslutning til huset, så da må jeg gå ned i pladen først. Det bliver et kæmpestort og dybt hul at lave

Jeg tror ikke krybekælderen er så fugtig lige nu, men syldene havde en fugtprocent på 18%, så jeg vil forebygge dette

R rqx sagde:
Hej, garagen er på en plade i forbindelse med huset, så jeg skal først ned i pladen. Det bliver et kæmpe stort og dybt hul at lave

Jeg tror ikke krybekælderen er så fugtig lige nu, men syldene havde en fugtkvote på 18%, så vil forebygge dette
Sådan ser lugen ud ned til min krybekælder!
Jeg har båret ud sikkert to tons bygningsrester med skimmel og svamp.... Så jeg er glad for at nedgangen ikke er i bolig huset.
En teknikrum med rør, el-tavle og stabler af byggematerialer mod en hvid væg. Der er lysstofrør i loftet.

Ah! Ser godt ud jo, men kan man lettere lave hul i en plade på jord end i et erge bjælkelag da antager jeg? Jeg kunne gøre det i garagen da måske

Det nemmeste er vel at lave et hul udefra? Skal du lave hul fra garagen, skal du jo først bryde pladen væk, hvor mindst 60x60cm, og så skal du igennem grundmuren?
Er der gulvvarme i garagen, så bliver det svært...

Hulboring i en plade på jord er ukompliceret sammenlignet med en hulboring i et ergebjælkelag, hvis der da ikke er gulvvarme selvfølgelig.

Det er sikkert nemmest udefra, men vi har en lille have, så foretrækker nok i garagen, men skal selvfølgelig overveje det. Der er ingen gulvvarme. Hvad skal man tænke på ved hulboring i pladen? Ingenting? Og i krybekælderen er det bare at lave et hul hvor som helst?

Lav en lille brønd/kasun på ydersiden og lav et hul i væggen. Udfør så vandet ikke løber ind. Kontakt bjælkelagsleverandør/konstruktør. At lave hul i garagens betonplade og derefter i kantbjælken (som er tyk/høj) og derefter i torparmuren ville jeg glemme direkte. Desuden skal en torpargrund være tilgængelig!

Forklar venligst hvorfor jeg vil lave hul i en kantbjælke, hvis jeg går ned gennem garagepladen, men hvis jeg går udefra, så er det ikke længere et problem?

Hvorfor er et problem udefra? Du kan sikkert skjule åbningen med diverse smarte havekrummelurer

Sådan er min nedgang bygget!
Nedgang bygget med konkrete vægge og en sort plastikbund, kabel synlig på siden, viser grundarbejde i bygningen. Åbning til kældernedgang med betonvægge og kabler i siden, ved siden af en hvid enhed med Munters-logo.

• Synes
HunterMartin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.