Jeg tænkte lave huller til mine skærme, så jeg kan trække kabler i væggen og derefter et hul under skrivebordet. Men nu ser jeg, at det er gips træ plade og "frigolit" isolering. Havde det bare været almindelig isolering uld, kunne man have trukket kablerne igennem lettere. Hvad kan man gøre for at få kablerne igennem, hvis man ikke vil gipse om?
Vil du have, at skærmene skal være inde i væggen, eller mener du, at kablerne, strøm og DP/HDMI, skal gå i væggen?
Nu har du ganske vist allerede savet, men havde det ikke været lettere med en udenpåliggende kabelkanal, så havde du bare lavet et hul i pladen. Alternativt et hul i pladen, der dækkes med et låg, som lader kablerne komme igennem.
Forudsat at du skal have computeren under bordet?
Nu har du ganske vist allerede savet, men havde det ikke været lettere med en udenpåliggende kabelkanal, så havde du bare lavet et hul i pladen. Alternativt et hul i pladen, der dækkes med et låg, som lader kablerne komme igennem.
Ja præcis, vil have el/dp kabler inde i væggen. vil helst ikke have nogle synlige kabler eller kabelkanaler. men må vel leve med en kabelkanal eller skære et stykke gips ud og gipse om, men det føles meget besværligt da jeg lige har fået op tapetet.W Wip3 sagde:Vil du have, at skærmene skal være inde i væggen, eller mener du altså, at kablerne, strøm og DP/HDMI, skal gå i væggen?
Nu har du godt nok savet allerede, men havde det ikke været nemmere med en udenpåliggende kabelkanal, så havde du bare lavet et hul i pladen. Alternativt et hul i pladen, som dækkes med et låg, der lader kablerne komme igennem.
Ja, det er jo nemt at være bagklog, men dette skulle du have tænkt på før 
Jeg ved faktisk ikke, hvordan du skal kunne lave hul i frigoliten mellem de 2 huller?
Måske en smal pind/stang som du trykker ned til det andet hul? Lidt svært at forklare.
Ellers så fjern den tapetlæge, hvor hullerne er, og åbn op for kablerne og tapetser igen.
Jeg forstår, hvad du er ude efter, men at gøre det bagefter komplicerer det lidt.
Jeg ved faktisk ikke, hvordan du skal kunne lave hul i frigoliten mellem de 2 huller?
Måske en smal pind/stang som du trykker ned til det andet hul? Lidt svært at forklare.
Ellers så fjern den tapetlæge, hvor hullerne er, og åbn op for kablerne og tapetser igen.
Jeg forstår, hvad du er ude efter, men at gøre det bagefter komplicerer det lidt.
Ja præcis. Jeg tænkte en bøjle, som man folder ud og piller sig igennem med. Men det vil tage en pokkers masse tid. Jeg tog for givet, at det var nøgent bag gipsen og reglat med 60cc. Lidt isoleringsuld selvfølgelig. men denne "flamingo" kom som en overraskelse.W Wip3 sagde:Ja, det er jo let at være bagklog, men dette skulle du have tænkt på før
Jeg ved faktisk ikke, hvordan du skal kunne lave hul i flamingoen mellem de 2 huller?
Måske en smal pind/stang, som du trykker ned til det andet hul? Lidt svært at forklare.
Ellers så fjern den tapetvåd, hvor hullerne findes og åbne op for kablerne og så tapetsere igen.
Jeg forstår, hvad du går efter, men at gøre det bagudrettet komplicerer det lidt.
Fræs en kanal hele vejen ned. Læg renoveringsgips (for at spare dybde på kanalen) i niveau med eksisterende gips, spartel og på med en ny tapetbane. Det er nok det nemmeste du kan gøre.
Ja, præcis. Spørgsmålet er, om man tør røre ved tapetet, fruen er ansvarlig for maling og tapetsering 😅pacman42 sagde:
Klik her for at svare