Hej! Håber på nogle gode råd.. Vi har fremtaget en tømmermur som tretex..et før opsætning af tapet. En af bjælkerne har tilsyneladende været ujævn, for den har været hugget til for at ligge glat mod pladen. Nu ser den ud som en .."frynsejakke". Nogen der har tips til hvilket værktøj/fremgangsmåde jeg skal bruge for at fjerne huggene. Høvle måske? Disse hugg/frynser er kun nogle cm lange og alt for mange i antal - ser forfærdeligt ud. Desuden ser det tømmer "nyt" ud, mens de andre bjælker har en mørkere overflade, vil dette mørkne inden for en overskuelig tid, en menneskealder måske, eller skal jeg knibe øjnene sammen, når jeg går forbi fremover..:rolleyes:
 
Høvle går fint.
Så kan du farve den nye overflade, så det bliver lignende.
Bejdse fx.
 
Brug en god rondel, stor eller lille afhængig af plads og den, der holder den. Der findes en gummitallerken og slibeskiver med forskellige kornstørrelser, der kan købes i en velassorteret jernhandel. Du kan nu slibe væggen til en kanonoverflade, og det går hurtigt. Brug sikkerhedsbriller, en god åndedrætsværn, høreværn og handsker. Behold sprængbeskyttelsen på rondellen og slib med jævne træk i én retning. Held og lykke!
 
Tak for tipsene! :)

Åh jeg vidste ikke engang, at man kunne slibe med en rondel.. Jeg prøver begge måder! Men det bliver nøjere, da vores tømmer er, hvad siger man egentlig - rundet på siderne??
 
Senest redigeret:
SSAB, skriv gerne om du har testet
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.