De L-lister jeg finder på markedet er desværre afrundede. Jeg har en overfræser liggende men tror ikke, den kan hjælpe mig, eller? Jeg skal på en eller anden måde fiksere listen for så at gå over med fræseren. Ved ikke om afstands-hjælpeværktøjet kan justeres så stramt som denne lille liste. Jeg har knap brugt overfræseren, så ved ikke rigtig, hvordan den kan komme i brug i dette tilfælde.

Jeg kan ikke slibe eller høvle i hånden, da jeg skal have høj præcision, samt lave ret lange længder. Tips? (Der findes billedelister at købe, men disse er så dyre, at det ikke er en mulighed)

L-formet træliste med en rundet kant og en snitflade, delvist lakeret i hvid.

Du har ikke adgang til en klyvsav? Så kan du jo i så fald lægge den oppe på en brædder eller regel, så den hviler over kanten på reglen/brædder og kløve både listen og reglen/brædder. Så kommer klingen oppefra og ned i den hvidmalede side og burde ikke slå nogen fliser ud. Det bliver nok meget vinglet at fræse noget, der er så smalt desværre.

• Synes
Hep
  • Laddar…
Vil du have et lige snit, hvor du har tegnet den røde linje? Jeg ville have prøvet med bordrundsaven eller tykkelseshøvlen, selvom det måske er tricky at få stykket til at blive liggende, som det skal, når det kører gennem høvlen. Bordrundsaven burde gå glat, hvis den saver tilstrækkeligt pænt.

Dracula Dracula sagde:
De L-lister jag hittar i handelen er desværre afrundede. Jeg har en håndoverfræser liggende men tror ikke den kan hjælpe mig, eller? Jeg må på en eller anden måde fastgøre listen for så at gå over med fræser. Ved ikke, om afstandshjælpen kan justeres så tæt som denne lille liste. Jeg har knapt brugt håndoverfræseren, så ved ikke rigtig, hvordan den kan komme til gavn i dette tilfælde.

Jeg kan ikke slibe eller høvle i hånden, da jeg skal have høj præcision samt lave ret lange længder. Tips? (Der findes billedlister at købe, men de er så dyre, at det ikke er en mulighed)

[billede]
Du må fæstne listen på nogen bræt eller lignende, f.eks. med dobbeltsidet tape.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.