hantverkare1 sagde:
Jeg er tvivlsom om det ville holde. Har oplevet flere gange, at det er blæst i stykker.
Iøvrigt har jeg aldrig brugt t-vind super, eller er det den med grøn tekst og grønne rektangler? I så fald er den aldrig blæst i stykker for mig, men jeg ved ikke, om det har blæst så meget, når jeg har brugt den.

Det bedste er nok at sige til familien, at du er optaget og banke op panelet i weekenden
Jeg er farveblind. Men sådan her ser det ud!
Et skur under opførelse med tag og vægge dækket af vindbeskyttelsesmateriale, omgivet af efterårslandskab.

Mikael_L sagde:
Hvad har du for vindforhold? Er det lidt beskyttet af skov, bygninger osv?

Men kan du forstærke med nogle spærregler osv så hjælper det nok en del. Det burde vel være ret hurtigt gjort at sætte op næsten alle spærregler?
Har du nogle letvægts pressenninger til overs så kan du vel forstærke/beskytte med dem måske.

Har du allerede hjemme isolering og gipsskiver så giver du dugen et godt støtte hvis du trykker i isoleringen og så på med en gipsskive. Så giver du vinddugen støtte indefra og der bliver ligesom ikke større kræfter på dugen da. Se bare til i så fald at samlingerne på dugen har spærregler på sig, så vinden ikke får løs nogen samling. Gipsskiverne behøver jo ikke fuldskruves.
Det ligger relativt beskyttet. Nede i en (ret stor) dal, synes desværre det bliver meget byge vind her alligevel. Huset ligger relativt lavt sammenlignet med huse rundt omkring, men nok blæser det ret godt alligevel. Direkte tilgrænsende mod nordøst ligger en fodboldbane og længere væk en sø, den vej er det altså meget åbent. Heldigvis ser det ud som om det skal blæse fra modsatte retning (hvilket det oftest gør).

At sætte op alle spærregler føles som det bedste, men jeg har tøvet for det føles ikke videre godt at lade den være så eksponeret (panelet kommer måske ikke på før til foråret). Er det ikke risiko for at der lægger sig regn og sne på de horisontale spærregler?

Jeg har hverken isolering eller plader hjemme, vil helst ikke sætte op det nu heller med risikoen for at den bliver våd.

Lillmalen sagde:
Som MathiasS "antydede", vindduken er nok historie efter efterårsstormene....
Men det var faktisk ikke, hvad jeg ville antyde. Men jeg vil gerne se et kamera på dette. OG jeg ville sætte lidt forskallingsbrædder op her og der.

Prognosen har jo desværre ikke udviklet sig i den rigtige retning. Et godt stykke over orkanstyrke siger de nu. Jeg må vel være tilfreds bare huset står tilbage! Vejrudsigt for Pixbo med regn og stærke vinde op til orkanstyrke, temperaturer mellem 10-13 grader, og forventet nedbør op til 3,9 mm/time.

Mikael_L
Men yr.no ser ud til at forudsige relativt milde vinde for västra götaland ...

Mikael_L sagde:
Fast yr.no verkar spå relativt milde vinde for vestlige götaland ...
Ja det har du ret i, men 4 - 7 m/s som yr.no siger, det kan ikke passe. SMHI har jo udsendt en klasse 2 advarsel nu, det er faktisk ikke så almindeligt, og det gør de ikke, hvis der er så stor tvivl.

Hvordan gik det her så?

Det gik helt fint! Friggaen og vindväven ser ud til at have klaret sig helt upåvirket! Den holder til betydeligt mere, end jeg turde håbe på. Blev ikke engang våd indvendig trods ihærdig regnpisken! Nu blev vinden jo slet ikke så farlig, som SMHI påstod, men det blæste bestemt kraftigt i et par timer i går aftes! Knagede ordentligt på overetagen i vores 1,5 plans hus!

• Synes
Mogg og 1 anden
  • Laddar…
Ikke for at nedgøre stormen Simone, men nu blæser det og regner så meget, at jeg alvorligt er bange for, at vindduken rives i stykker. Betydeligt værre end sidst! Kollapsede plastmøbler på græsset, med tekst om stormen Simone. Vi må se, hvordan det går.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.