Jeg er i gang med at sætte kortlingar op for at have noget at skrue tv'et fast i. Normalt har jeg spån+gips i væggene, men jeg stoler ikke på, at det er nok for et 40-50 kg tv. Men kunne jeg undgå kortlingar, hvis jeg i stedet sætter osb bag gipset? Er det tilstrækkeligt til at holde så meget vægt?

ja det er roligt.
hænger min 50" + vægbeslag = 60kg
ingen problem
byg nu en lille niche bagved hvor du trækker alle kabler op...

med venlig hilsen
snickar estwing

Skidegodt, så skal jeg fjerne mine ekstraregler, som jeg har sat der, de gør det bare besværligt med både vp-rør og kabeltrækningen mellem tv og udstyr. Havde tænkt mig at sætte sådan nogle her oppe bagved tv'et og nede ved andet udstyr.
954_large.jpg

Nu er spørgsmålet bare, hvordan jeg skal få det jævnt, da pladen ved siden af er 10mm spånplade, og jeg kan ikke udskifte den...

Senest redigeret:
Hvilket mærke er der på din kabelrør? Jeg bygger en væg ligesom dig, hvor et tungt tv skal hænge, men jeg har ikke fundet en god måde at få kablerne ud på.

/H

Er det kun DYRT krydsfiner, der findes i 10mm tykkelse? Jeg skal jo have noget, der har samme tykkelse som mine 10mm spånplader, ellers kan jeg jo ikke skifte plade. Den krydsfinerplade, der var 10mm, var desuden kun 2000x1000mm, så det passer jo ikke på nogle reglar overhovedet. :/

findes 1200x2400 plader med i 10 mm
hvorfor købe en kasse når du kan bygge en i plyfa? så trækker du 50 mm slange i.!!

mvh
snedker estwing

estwing sagde:
finns 1200x2400 skivor me i 10 mm
varför köpa en låda når du kan bygge en i plyfa? sen drar du 50 mm slang i.!!
Jeg købte en 11mm OSB-plade, bliver nok helt okay mod 10mm spån.
Køber plader til ind/udgang af kabler, så får væggen være åben indeni, deler af med reglerne. Bliver både pænt og godt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.