Jo jeg har læst alt. Og at det styrter kontrolleret ER en af løsningerne. Jeg har også selv set det fra den komiske side, bare ingen er i skuret, hvis det styrter.
Min svigerfar har arbejdet hårdt for at bygge det, mens jeg lavede noget andet, og min kone vil gerne have skuret. Jeg sagde, jeg er ikke positiv til dette, hvis jeg ikke ved, hvordan det skal bygges, så det er både synd, men også en lektie.
Hvis intet andet gøres, så ja, vil jeg belastningsteste efter ny sne ved at hænge i taget. Men at stabilisere med søjler er nok bedre, så min kone kan være glad:|.
Men gør som jeg skrev i #2. Forstærk de svage / urjackede med plade/jern på undersiden. Det bliver stærkere end de var før urjackningen. Nemligst med lange sømplader. Er gjort på 15 min.
Ok tak fordi du er vedholdende, jeg tænkte først, at det ikke bliver så stærkt, men stålet er jo stærkere, det gælder bare om at have tilstrækkeligt lange med mange skruer. Nogle udskæringer er dog opad, nogle er nedad.
En regel er også sammensat med 22 mm planke, jeg skal tjekke igen om en samlet løsning kan fungere. Der er jo flere fejl, men hvis den kan holde et par år så :|.
Jeg kan godt lide din ingeniørmæssige tilgang i begyndelsen af tråden! Jeg vil tro, at det er svært at redde op på dette på en pæn måde. Desuden er det socialt kompliceret at fikse uden samtidig at få det til at virke som om, at du synes svigerfar ikke har styr på det
Ved ikke hvordan det ser ud udover dine skitser, men jeg antager at fundamentering osv. også er lidt tvivlsom. Så at lave noget, der belaster væggene mere, tvivler jeg på, om man tør...
Hvad sker der, hvis du i midten indsætter måske 2 stående 45x195 eller en limtræsbjælke 56x220 eller lignende (det kan beregnes på byggbeskrivelser.dk tror jeg) som du i enderne borer ned piller med fx en skurupsbor og stiller stolper, så har du en struktur, der burde holde i det mindste i midten. Hvis spændvidden bliver for stor for den lange bjælke (ca. 5m antager jeg, da du angav 3m og det er 15m2 i alt) kan du også bore ned en pille med stolpe i midten.
Så kan du desuden sige, at du bare fortsatte deres idé med en bærende bjælke der. Alt dette bør du kunne klare på en weekend.
Alternativt fjerner du taget, indsætter fx stående 45x170 eller 195 i stedet for de eksisterende (hvis væggene lader til at være ok).
Det er bygget af restmateriale, hvilket i øvrigt er ok visse steder. +plader+ plåtak+skruer = 4000:-
Sådan ser det ud i hvert fald. Den ene ende på midterste lang regel har jordstøtte, men ikke på forsiden.
Forstærkning med jern under reglerne fungerer ikke uden først delvist at rive.
Limträbalk kræver jordstøtte.
Ja det er meget et socialt problem, fx at indhegne og sætte advarselsskilte op.
Klart svigerforældrene kan ikke læse svensk, jeg kan sige, at der står "VELKOMMEN".
Dette var ET projekt af flere. Dørene/vinduerne er også blevet malet inklusiv låsekolber og beslag og sådan at man kan se rundt om vinduerne at vinduerne er malet.
Svigerforældrene rejser hjem til Kina i oktober, så...
Det eneste jeg kan forestille mig er søjler under reglerne (måske også under sidereglerne). Det har jeg sagt til min hustru, bolden er hendes.
[billede]
[billede]
Sådan her ser det ud i alle tilfælde. Den ene ende af midter-længde-reglen har jordstøtte, men ikke på forsiden.
Forstærkning med jern under reglarne virker ikke uden først delvist at rive.
Limtræsdrager kræver jordstøtte.
HJULBÅND 25X2,0 eller lignende på undersiden af de to yderste reglar ser jo ud til at virke uden at gøre noget, men det er lige så meget som at sminke en gris. Det er stadig en gris. Muligvis forsinker det elendigheden, der opstår med en nats snefald, hvis du er uheldig. Givet konstruktionen ser det ud til at være ret forudsigeligt, hvordan taget vil falde sammen dog.
Ja, 4 stk. + bekendte. Dit forslag at lade det styrte sammen er bedre end ikke at gøre noget, af sikkerhedshensyn. Det værste er en bygning, der bare står og står, men kan styrte sammen når som helst. En ekstra vibration og man er sandsynligvis dræbt under 1 ton pladeloft. Og jeg er ikke sikker på, at det styrter sammen i vinter, da det er på grænsen ved normal vinter, samt løv, der fanger en stor del af sneen. 50mm-reglen er den mest udsavede, de andre er op til 60mm.
myrstack sagde:
HÅLBAND 25X2,0 eller lignende i underkant af de to yderste regler ser jo ud til at fungere uden at gøre noget, men det er lige så meget som at sminke en gris. Det er stadigvæk en gris. Måske forsinker det elendigheden, der opstår med en natte snefald, hvis du er uheldig. Givet konstruktionen ser det ud til at være ret forudsigeligt, hvordan taget vil styrte sammen dog
Hulbånd går ikke let på yderste regel, hulrummet er opad.
Barnrikehuset sagde:
...
Dit eksempel er 5000mm og cc=600, hvilket med 220 regler giver 10 N/mm2. Mit tag er 3000mm og cc=950mm, hvilket skulle have været 170 regler. Nu har jeg sagt 55 regler, så det er 95 N/mm2.
Havde det været originale 55mm regler, havde det svajet urovækkende. Nu, hvor det er udsavede 120 regler, synes min kone, at det føles meget stabilt (selvom det ikke holder bedre ).
Det ser jo ud til, at de har valgt at placere udskæringerne på den rigtige side hvert sted. Så så slemt er det ikke tænkt.
Hvis det styrter, er det jo den forreste regel, der giver efter først. Så længe den holder, styrter taget ikke ind.
Et alternativ til forstærkning er at kappe udstikkerne på forsiden og skrue en hel regel langs hele forkanten på den eksisterende.
Men skjulet er ca. 5m dybt? og jeg kan ikke rigtig se, men har det søjler i alle fire hjørner og to mere ca. 2/3 inde? Der burde også være problemer med bæringen tværs taget, hvis Jeg satte taghældningen til 0°, så tænk ikke på at det hælder den forkerte vej.
Ja det afhænger nok af det jeg kalder længde er bredde i din beregning.
Nu forstår jeg din beregning.
Med cc 60, 5m 220 regel bliver det overbelastning 10N/mm^2 med standardkvalitet. Derfor er en anden kvalitet C24 på 220 regel valgt.
I dit andet eksempel med cc 95, 3m 220 regel kvalitet C14 bliver belastningen 6N/mm^2.
CC 60 ville dog være at foretrække og da rækker 170 reglar til 6.2N/mm^2.
Og ja, sidestolperne er ikke midt for, men ca. 1/3. Bærelinjerne er desuden også skarvede og udskårne, dog ikke midt mellem stolperne.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.