Hej. Jeg er i gang med at renovere et rum. Den eksisterende indbyggede garderobe fra 68' skal rives ud. Når jeg har revet næsten det hele ned, ser jeg, at der ingen regler er. Vægpladen i det tilstødende rum er altså sømmet fast i bagsiden af garderoben og slipper delvist, når jeg trækker garderoben ud. Så der er en lille sprække i taljehøjde nu ind til det næste rum.
Min løsning tænker jeg er at bygge en slags ramme/letregel med lægter eller træ med tykkelsen 20-25 mm og bredde på 48-63 mm, som fastgøres i loftsponten og væggen og evt. også i betonbjælkelaget. Dybden med gipspladerne, der skal sættes, bliver 610 mm. Den nye garderobes dybde er 585 mm. Altså har jeg 25 mm at arbejde med i dybden.
Mit andet problem bliver så, at væggen til højre for dette billede er fastgjort på samme måde i garderoberne i det tilstødende rum. Problemet er, at jeg nu skal sætte gips op på den, og væggen er cirka 3,5 m lang. Altså en garderobevæg på 3,5 m i det tilstødende rum. Skal man bare slå søm i byggepladerne, der har siddet der i alle år skråt op mod loftet fra denne side og håbe på, at det holder, og lave en rigtig regling (der er mere plads til det i det rum) i det tilstødende rum den gang, jeg renoverer der? At renovere det rum nu samtidig er ikke en mulighed.
Hvordan ville I have gjort det? Har brug for lidt feedback!? Se billede