Hej!

Renoverer herhjemme. Nu overvejer jeg, hvilke vægge der er bærende. Jeg tror, jeg ved, hvilke det er, men vil alligevel høre med jer eksperter derude 😀 Årsagen til, at jeg spørger, er, at jeg tænker på at rive vægge mellem entré og stue samt entré og køkken på etagen 1, toilettet på den etage er allerede revet, så kun væggen mellem entré og køkken er tilbage.

Vedhæfter nogle tegninger. Huset er bygget i 1942 og har plankevægge.

Tak på forhånd

• Plantegning af kælderplan fra 1942 med specifikationer på vægtykkelser, rum som kul- og vaskerum, samt rumopdeling og mål.
  • Grundplan af hus fra 1942 med rum som tambur, køkken og stue markeret. Vises til vurdering af bærende vægge ved renovering.
  • Plantegning af et hus fra 1942 med markeringer af rum og vægge, fokus på væggenes struktur for renovering og identificering af bærende elementer.
  • Tværsnit af et hus med plankevægge, der viser højde på etager og taget. Huset er bygget i 1942, diagrammet viser bærestruktur.
Stor risiko for at netop de vægge er bærende!

Tak.

Ja, så tror jeg også. Men jeg havde en snedker her forleden, som sagde, at væggen mod køkkenet var bærende, men var mere usikker på væggen mod dagligstuen. Halvdelen af den væg går frit fra etage 1 op til loftet (stor trappe der). Der var ingen vægt på den, mente han. Vedhæfter nogle billeder af, hvordan jeg/han mener...

• Trappeopgang i træ med synlige vægge og loft, muligvis en bærende væg mod køkkenet.
  • Vægbillede med synlige træbjælker og åbent loft, muligvis en bærende vægropsætning mod køkkenet, med fritstående sektion mod stuen.
Ok
Det kunne ikke ses på tegningen

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.