Hej alle kyndige medlemmer!

Har for nylig købt en mindre gård i Dalarna og har nu brug for jeres hjælp med viden om visse områder, hvor min viden på nuværende tidspunkt er meget begrænset.

I laden, der findes på gården, har der tidligere været et aktivt snedkerværksted, og jeg har nu til hensigt at pifte værkstedet op og genskabe det til et fuldt fungerende snedkerværksted.

Det, der dog bekymrer mig, er væggene, og hvordan jeg får fikset dem. Nedenfor ser I et billede af, hvordan værkstedet ser ud i dag indvendigt. Indvendig snedkerværksted med farvede vægge, træbord, værktøj, beholdere i plastkasse og en orange stol. Lyseblåt og gult rum med en vindue.

Her kommer nogle billeder af værkstedets vægge udefra, på den ene væg har man altså valgt at sætte panel lidt halvdant Rødmalet snedkerværksted med træpaneler, et vindue og en cykel placeret indenfor. Væggene ser slidte og uens ud. Røde mursten inde i en lade med synligt forfald og skader; revner i mørtel og forvitret overflade. Tydeligt strukturelt problem. Murstensvæg med et vindue og skygger fra træer i forgrunden; solbeskinnet og i nærheden af en rød bygning i baggrunden.

Nedenfor følger nogle nærbilleder af væggene indvendigt, er dette noget, jeg kan udbedre, og i så fald hvordan. Nærbillede af en værkstedsvæg med afskallet puds og synlige fugtproblemer nær gulvet. Væg i snedkerværksted med gul maling, der skaller af, og træhylde i forgrunden. Overfladen er ujævn med synlige skader og revner.

Her nedenfor følger et nærbillede af et problem! På visse steder af væggen lyder det hult, når man banker, og hvis jeg derefter tager en gummikølle og slår på overfladen, smuldrer den og falder ned. Det er præcis som om, overfladelaget er boblet op fra væggen, jeg gætter på, at det skyldes, at man har malet med en "tæt" maling, og at fugten derefter har siddet fast mellem grundvæggen og overfladelaget. Hvad tror I?? Hvordan udbedrer jeg dette?? Slå det hele løst, puds overfladen og kom et nyt lag på igen og mal med silikatmaling, eller? Væg med afskallet puds, hvor det underliggende materiale er synligt. Ydersiden af værksted i en lade, skade skyldes muligvis fugt.

Har desuden også et større hul i gulvet i det ene hjørne af værkstedet, som jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal jævne ud, højdeforskellen er ca. 10 cm (OBS. på billedet ser det ud, som om der er samlet vand i hullet, men det er der ikke) Nærbillede af værkstedets gulv med et hul i hjørnet og ujævn overflade. Viser også en del af en træhylde og væg bagved.

Jeg har nu brug for alle tips og råd, jeg kan få, for at genskabe dette snedkerværksted til, hvad det fortjener! Tak på forhånd for alle tips og råd, lover at holde jer opdateret!

//Fallberg
 
Er der nogen væg mod jord? Når fugt trænger ind i fundamentet, opløses pudset og bliver meget porøst. Gætter dog på, at det lyder hult langt nede på væggen = fugt trænger op nedefra.

Hullet i gulvet er vel bare at grave lidt ud, fylde med grus og støbe lidt nyt :)

Meget misundelig på dit værksted!
 
Væggen, hvor det lyder hult, er den samme væg, som man har sat panel på, på ydersiden! Ingen af væggene støder op til jord, og præcis som I nævner, så burde hulrummene logisk være nederst på væggen, men ikke her :) her begynder hulrummet ca. 140 cm oppe på væggen og er pletvist.

Toppen, så var jeg på rette spor angående hullet i gulvet!

Takker, forhåbentlig vil jeg med dette have min pension om ca. 40 år sikret :)
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.